بازدید هوایی رئیس‌جمهور از سواحل مکران/ حضور رئیسی در "کشت و صنعت مکران"

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
بازدید هوایی رئیس جمهور از سواحل مکران/ حضور رئیسی در "کشت و صنعت مکران"

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با بالگرد از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

 رئیس جمهور که به‌منظور انجام سفری یک‌روزه به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان با بالگرد از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین از مجموعه کشت و صنعت مکران کنارک و جاذبه گردشگری دماغه راشدی بازدید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت مکران با تلاش بخش خصوصی در حال انجام و یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سواحل مَکُران است.

محمد کرمی با ابراز اینکه "پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری فاز نخست مجتمع کشت و صنعت مکران به بهره‌برداری برسد"، افزود: راه‌اندازی این مجتمع نقش مهمی در توسعه صنایع شیلاتی و کشاورزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مجتمع برای اجرای پروژه پرورش میگو حدود 12 کیلومترمربع اختصاص یافته و تقریباً هفت میلیون مترمربع خاکبرداری و خاکریزی داشته و در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته پیش‌بینی تمامی مراحل تکثیر، پرورش، عمل‌آوری و صادرات میگو دیده شده است.

کرمی اضافه کرد: همچنین در بخش پرورش ماهی در قفس (در دریا) تا آخر سال جاری حدود یک‌هزار تن پرورش ماهی و این ظرفیت با تکمیل پروژه به هفت هزار تن افزایش تولید ماهی در قفس پیش‌بینی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه‌ساز رونق توسعه و اشتغال است.

وی گفت: چابهار به‌سبب آب‌وهوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه‌گذار به‌ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

به گزارش تسنیم، پیگیری میزان پیشرفت پروژه راهبردی «توسعه سواحل مکران»، آغاز رسمی آبگیری سد کهیر، عملیات آبرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از جمله برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به سیستان و بلوچستان است.

رئیس جمهور در این سفر همچنین در راستای تقویت سیاست و روابط همسایگی با حضور آقای شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان بازارچه مرزی پیشین به‌عنوان یکی از 6 بازارچه در حال راه‌اندازی میان ایران و پاکستان و نیز پست و خط مبادله برق میان دو کشور را افتتاح خواهند کرد.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید