جنگ روانی مقاومت/ پرسش صهیونیست‌ها: چه زمانی موشک‌ها شلیک می‌شوند؟

خویشتنداری مقاومت در عدم واکنش احساسی به ترور سه تن از برجسته‌‌ترین فرماندهان سرایا القدس، صهیونیست‌ها را حتی بیش از شلیک موشک به هراس انداخته است.

 رسانه‌های عبری زبان بعد از گذشته چند ساعت از وقوع جنایت ترور رهبران فلسطینی در غزه، این پرسش را مطرح می‌کنند که پس چه زمانی این واکنش انجام خواهد شد، این واکنش در چه سطحی و از کجا صورت گرفته و اصولا چرا تا به این لحظه انجام نگرفته است.

در همین راستا محمد الهندی رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگویی امشب خود با شبکه المیادین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی جنگ روانی را تاب نمی‌آورد، نیروهای مقاومت در حال رصد اوضاع میدانی هستند و خود موعد آغاز واکنش را مشخص خواهند کرد.

زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس هم در این رابطه تاکید کرد: خون شهدا در غزه و کرانه باختری بیانگر وحدت خون فلسطینیان در مبارزه‌ای واحد با دشمن صهیونیستی دارد.

او افزود: اتاق عملیات مشترک بیانگر وحدت سلاح و مبارزه فلسطینیان است و این اتاق است که گام‌های بعد در رویارویی با اشغالگران را مشخص می‌کند.

برخی از تحلیل‌گران صهیونیست هم در صفحات شخصی خود اعلام کردند، رویکرد جدید مقاومت کلیه محاسبات اسرائیل را در مقابله با واکنش آنها برهم زده است، این یک تحول راهبردی در نگرش گروه‌های فلسطینی است که کابینه نتانیاهو را در رابطه با اینکه چه طرفی ابتکار عمل را در دست دارد، در تنگنا قرار داده است.

به طور مثال اور هیلر خبرنگار شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه نوشت: بیش از 20 ساعت منتظر واکنش گروه‌های (مقاومت) غزه هستیم، این اولین باری است که مدیریت درگیری و جنگ به این شکل و با این صبر و آرامش صورت می‌پذیرد.

آلون بن دیوید دیگر خبرنگار این رسانه هم نوشت: به رغم عملیات تروری که از 4 سال پیش علیه جهاد اسلامی انجام گرفته، دیگر ثابت شده است که با رفتن هر یک از رهبران فورا یک رهبر قوی تر جایش را می‌گیرد از این رو می‌توان گفت که جهاد اسلامی ضعیف نمی‌شود.

شبکه تلویزیونی کان هم در صفحه خود در اینترنت نوشت: ما در دوره انتظار طولانی مدت و به شدت پر استرسی قرار داریم، این یک نقطه ضعف برای جامعه است.

در این بین معاریو به نقل از یکی از ژنرال‌های احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد، علاوه بر نوار غزه جنگ از شمال و با حزب الله هم آغاز شود.

یدیعوت احارانوت هم با اشاره به استیصال جامعه صهیونیست از این انتظار نوشت: نهادهای امنیتی اسرائیل هرگز پیش بینی نمی‌کردند که پاسخ جهاد اسلامی اینقدر به درازا بکشد، ساعت‌های زیادی از ترور رهبران این جنبش می‌گذرد، اما این ما هستیم که در اسرائیل در انتظاری طاقت فرسا و اعصاب خُرد کن قرار داریم، پیش بینی‌ها حکایت از آن دارند که جهاد اسلامی پاسخ خواهد داد، شاید هم این پاسخ نزیک باشد و شاید نه.

صالح النعامی تحلیل‌گر امور رژیم صهیونیستی هم در این رابطه نوشت: نتانیاهو به شدت به دنبال پایان سریع عملیات نظامی است، او آمادگی دارد واکنش محدود مقاومت را بپذیرد، تا اقدامات خود را به عنوان یک دست آورد نشان دهد، اما طولانی شدن روند انتظار مدت شرایط فوق العاده را با توجه به تدابیر پیشگیرانه افزایش خواهد داد و باعث می‌شود تا ادعاهای اسرائیل در رابطه با ایجاد بازدارندگی با مقاومت از بین می‌برد.

حال اگر مقاومت قصد انجام رویارویی طولانی مدت باشد، چه خواهد شد؟

@tajrishonline

ما را دنبال کنید