سوریه| از نتایج رایزنی «المقداد» در تونس تا چراغ سبز اداره خودمختار به یکپارچگی

تونس در بیانیه مشترک با سوریه همبستگی و ایستادگی کامل خود را با دمشق در برابر حملات مکرر رژیم اشغالگر اسرائیل به اراضی این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه و هیئت همراهش در جریان سفر رسمی به پایتخت تونس، با «نبیل عمار» وزیر امور خارجه تونس در مقر وزارت خارجه تونس دیدار و گفتگو کرد و پس از جلسه گفتگوی گسترده ای با حضور هیئت های دو کشور، یک بیانیه مشترک صادر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، بیانیه مشترک سوریه و تونس شامل افزایش ارتباطات دو کشور در مرحله بعدی با هدف تقویت رایزنی و هماهنگی در موضوعات مختلف و موضوعات دوجانبه مورد علاقه مشترک و تلاش برای تشکیل کمیته مشترک و از سرگیری همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور به ویژه در زمینه های اولویت دار، بود.

در این بیانیه آمده است: تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیتی، به ویژه در مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و شبکه‌های قاچاق انسان، تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های کنسولی و بشردوستانه و تلاش برای تشکیل کمیته مشترک کنسولی در اسرع وقت صورت می‌گیرد.

بیانیه مشترک سوریه و تونس تاکید کرد که تونس همبستگی و ایستادگی کامل خود را با سوریه در برابر حملات مکرر رژیم اشغالگر اسرائیل به اراضی این کشور اعلام می کند و از حق مشروع آن برای بازپس‌گیری جولان اشغالی حمایت می‌کند و تونس تاکید می‌کند که امنیت و ثبات سوریه ستون امنیت و ثبات کل منطقه است.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید