افزایش دو برابری دارندگان بیت‌کوین

بر اساس داده‌های آن‌چین، تعداد کیف‌های پول یا آدرس‌های حاوی بیش از یک بیت کوین به یک میلیون نزدیک شده است. این رقم از 2016 تاکنون دو برابر شده است.

 به نقل از کریپتوپوتیتو، بر اساس جدیدترین گزارش موسسه‌ی تحلیل آن‌چین گلسنود، در حال حاضر تقریبا یک میلیون آدرس یا کیف پول حاوی بیش از یک بیت کوین (BTC) در دنیای کریپتو وجود دارد. همچنین طبق این گزارش، تعداد آدرس‌های حاوی دست‌کم یک بیت کوین کامل - که اصطلاحا به آن «هول کوینر» گفته می‌شود - از اواسط سال 2016 تاکنون دو برابر شده است.

در طول آخرین دوره‌ی صعودی بازار کریپتو، تعداد این آدرس‌ها به بیش از 800,000 افزایش یافت؛ ولی اکنون، در پایان دوره‌ی نزولی سال 2022 و تا پایان سه‌ماهه‌ی سال 2023 تعداد این آدرس‌ها به یک میلیون نزدیک شده است. این مسئله نشان‌دهنده‌ی افزایش تعداد سرمایه‌گذاران در بیت کوین است.

آمار دارندگان دست‌کم یک بیت کوین کامل از این جهت قابل توجه است که در حال حاضر، در کل دنیا بیش از 56 میلیون «میلیونر» وجود دارد.

با وجود این، با توجه به قیمت کنونی بیت کوین - در حدود 28,000 دلار - مدت زیادی طول خواهد کشید که یک عدد بیت کوین بتواند صاحب خود را میلیونر کند!

چانگ پنگ ژائو، امروز 6 آوریل / 17 فروردین، طی توییتی به این مسئله اشاره کرد. مدیر‌عامل صرافی بایننس در هفته‌ی گذشته قربانی اخبار جعلی شده بود. عده‌ای که چانگ پنگ ژائو آن‌ها را عامل گسترش ترس و نگرانی در بازار کریپتو نامید، یک تصویر جعلی را از اعلان قرمز اینترپل علیه وی منتشر کردند.

توییت چانگ پنگ ژائو

قیمت بیت کوین تقریبا به مدت سه هفته در یک محدوده‌ی ثابت گرفتار شده است. پادشاه ارزهای دیجیتال از 18 مارس / 27 اسفند تاکنون حرکت قابل توجهی را تجربه نکرده است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 11:00 روز پنج‌شنبه 6 آوریل / 17 فروردین – بیت کوین با 1.68 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 28,059 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 27,843 دلار تا سقف 28,714 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز هم‌اکنون با 5.52 درصد کاهش به رقم 15,508,039,593 دلار رسیده است. همچنین، ارزش بیت کوین در برابر رقیب شماره‌ی یک خود یعنی اتریوم (ETH)، هم‌اکنون 0.54 درصد تضعیف شده است.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌اکنون، سطح حمایت اصلی از قیمت بیت کوین در حوالی 27,000 دلار قرار دارد – سطحی که بیت کوین در 28 مارس /8 فرودین به آن سقوط کرده بود. همچنین، مقاومت اصلی بلندمدت بیت کوین نیز در حوالی 30,000 دلار واقع است - قیمتی که از اوایل ژوئن 2022 تاکنون برای بیت کوین مشاهده نشده.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید