بیت‌کوین، پیش به سوی 30,000 دلار!

بیت‌کوین به‌رغم تمام مشکلات، به رشد خود ادامه داده و امروز به سقف 29,170 رسید. بیت‌کوین بهترین عملکرد سه‌ماهه‌ خود را در دو سال اخیر به نمایش گذاشته است.

 به نقل از یوتودی، قیمت بیت کوین (BTC) در صرافی بیت‌استمپ از 29,000 دلار گذشت و به سقف 29,170 دلار رسید. پادشاه ارزهای دیجیتال، با جهش خیره‌کننده‌ی 72 درصدی خود در سه ماه گذشته، بهترین عملکرد سه‌ماهه‌ی خود را در دو سال اخیر ثبت کرده است. 

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 11:00 روز پنج‌شنبه 30 مارس / 10 فروردین – بیت کوین با 2.05 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 28,624 دلار معامله می‌شود. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 19.45 درصد افزایش به رقم 23,049,093,468 دلار رسیده است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز در حال حاضر، 2.16 درصد افزایش یافته و در حدود 553,325,854,311 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین

عملکرد پادشاه ارزهای دیجیتال از عملکرد نزدک و طلا نیز بهتر بوده است. میزان رشد آن‌ها از ابتدای سال 2023 تاکنون به ترتیب 15 و 7 درصد بود.

بیت کوین در حالی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است که بازار کریپتو طی سه ماه اخیر دستخوش مشکلات و موانع مختلفی بوده است، از جمله فشارهای نهادهای قانونی و نظارتی - مثلا شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا از صرافی بایننس یا شکایت سایر نهادهای قانونی این کشور از برخی دیگر از صرافی‌ها - و همچنین، بروز بحران بانکی و موانع ورود سرمایه‌های شرکت‌ها و موسسات جدید به بازار کریپتو. برخی از کارشناسان، افزایش قیمت بیت کوین را در میان این همه چالش و مشکلات باورنکردنی و گیج‌کننده می‌دانند.

به تازگی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان، به همراه مدیر عامل آن چانگ پنگ ژائو، از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. این کمیسیون صرافی بایننس را به ارتکاب تخلفات متعدد و نقض قوانین متهم کرده است.

هم‌زمان با این‌که بازار ارزهای دیجیتال مسیر صعب‌العبور و پرپیچ‌و‌خم صعود را به زحمت طی می‌کند، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران عملکرد بیت کوین را از نزدیک زیر نظر دارند و در مورد پتانسیل رسیدن آن به نقطه‌ی کلیدی 30,000 دلار گمانه‌زنی می‌کنند. به گفته‌ی کریس برنیسک، نویسنده و بنیانگذار یک شرکت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در نیویورک، با وقوع هاوینگ بعدی بیت کوین در سال 2024، کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین، افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو قیمت بیت کوین در آینده‌ی نزدیک می‌تواند سطوح بسیار بالایی را تست کند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید