طلا امن است، روزگارش بد نیست!

به دلیل وجود نگرانی‌ها پیرامون سرایت بحران مالی بانک سیلیکون‌ولی، سرمایه‌گذاران دارایی‌های امن مانند طلا را ترجیح می‌دهند؛ از این رو، طلا در حال صعود است.

 به نقل از «کیتکونیوز»، طلا در آشفته بازار ترس‌های فزاینده از سقوط بانک سیلیکون‌ولی (SVB)، به عنوان پناهگاه امن، در حال جذب معاملات است. علاوه بر آن، بازارها قبل از نشست فدرال رزرو در 22 مارس، در حال ارزیابی مجدد انتظارات افزایش نرخ بهره هستند.

مایکل بوتروس، استراتژیست فنی ارشد در فارکس.کام دو عامل اصلی را به کیتکونیوز معرفی کرد که بخش طلا را به سمت صعودی هدایت می‌کند.

بوتروس روز دوشنبه اظهار داشت: «عامل اول، خطر سرایت به سایر بانک‌هاست و دومین عامل رویکرد آتی فدرال رزرو است؛ چرا که این سوال مطرح می‌شود که آیا فدرال رزرو می‌تواند به همان اندازه که پیش‌بینی می‌کردند به انقباض خود ادامه دهد یا خیر». هر دوی این موارد به نفع طلاست.

قیمت طلا پس از شوک SVB و سیگنیچر بانک به بالاترین حد پنج هفته‌ی گذشته رسید و به راحتی بالای 1900 دلار در هر اونس معامله شد. به گفته‌ی تحلیلگران، در صورت تحت‌تاثیر قرارگرفتن سطوح تکنیکال خاص، روند صعودی بسیار بیشتری در معاملات قابل دستیابی است.

بوتروس خاطرنشان کرد: «ما در حال وارد‌شدن به سطح بحرانی اصلی بعدی هستیم که 1912 تا 1918 دلار است. این محدوده‌ی 6 دلاری بسیار مهم است، زیرا سقف قیمت بسته‌شدن روزانه‌‌ی امسال و روزهای پایانی سال 2021 است. این منطقه در حقیقت، محوری است.»

در زمان نگارش این مقاله، معاملات آتی طلای کامکس در آوریل با 2.71 درصد افزایش در روز به 1917.80 دلار رسید.

اگر طلا نتواند از این محدوده بالاتر برود، نشانه‌ی آن است که اشباع خرید شده است. وی افزود: «در عین حال، اگر طلا به صورت هفتگی، بالاتر از این سطح بسته شود، نشان‌دهنده‌ی از سرگیری روند صعودی گسترده‌تر خواهد بود.»

بوتروس خاطرنشان کرد: «در حال حاضر، با ورود به این سطح، منطقی است اگر کمی دفاعی‌تر عمل کنیم. این اولین آزمایش مانع اصلی رالی طلاست.»

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار بلولاین‌فیوچرز (Blue Line Futures) به کیتکو نیوز گفت که انتظارات گرایش به پناهگاه امن و افزایش نرخ در کوتاه‌مدت همچنان در چشم‌انداز جانبی باقی خواهد ماند. این استراتژیست، احتمال یک توقف در افزایش نرخ را مدنظر دارد، اما هیچ کاهش نرخی را برای سال جاری پیش‌بینی نمی‌کند.»

استریبل معتقد است که سرعت افزایش نرخ فدرال رزرو بسیار بالا بوده و اکنون، بانک مرکزی باید در موضع خود تجدید نظر کند. وی به زمان انجام نشست فدرال رزرو اشاره کرد که تنها 9 روز دیگر تا فرارسیدن آن باقی مانده است.

شان لوسک، یکی از مدیران والش‌تریدینگ به کیتکو نیوز گفت: «با توجه به مشکلات مالی بخش بانکی، این نگرانی وجود دارد که بانک‌ها به منظور افزایش سرمایه، شروع به فروش دارایی‌های طلای خود کنند که این امر در کوتاه‌مدت منفی خواهد بود.»

وی بسته‌شدن زیر  سطح 1880 دلار در هر اونس را به عنوان یک علامت منفی تلقی می‌کند.

او در این زمینه خاطرنشان کرد: «چیزی که من در اینجا به دنبال آن هستم، بسته‌شدن زیر 1880 دلار است. این امر می‌تواند در را به روی 1840 دلار باز کند، و سپس ما به یک دره‌ی دوگانه در حدود سطح 1812 دلار دست خواهیم یافت. این سطوح تکنیکالی هستند که من رصد می‌کنم.»

با این حال، اگر بازار طلا بتواند به بالاترین حد روزانه‌ی خود یعنی 1913 دلار در هر اونس نزدیک شود، این افزایش، پتانسیل صعود بیشتری را خواهد داشت.

لوسک بر این باور است که شانس خوبی برای دستیابی به حداقل 24 دلار در نقره و 2000 دلار در هر اونس در طلا وجود دارد.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید