احتمال سقوط سومین بانک در پی بحران بانکی آمریکا

رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی مشهور علاقه‌مند به بیت‌کوین، هشدار داده است که پس از سقوط سیلورگیت و سیلیکون ولی، یک بانک دیگر نیز در آستانه‌ی تعطیلی است.
 به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام، رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی مشهور کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر بی‌پول» به تازگی در پی سقوط دو بانک سیلورگیت و سیلیکون ولی هشدار داده است که بانک دیگری نیز در آستانه‌ی سقوط است. بانک سیلیکون ولی در روز جمعه - 10 مارس / 19 اسفند - توسط یک نهاد قانونی در ایالات متحده تعطیل شد. پیش از آن نیز بانک سیلورگیت در روز چهارشنبه انحلال خود را اعلام کرد.
سقوط این دو بانک تاثیر مستقیم و شدیدی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته‌ است. بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتو از خدمات بانک سیلورگیت استفاده می‌کردند. همچنین، تعطیلی بانک سیلیکون‌ ولی و ناتوانی شرکت سرکل، شرکت عرضه‌کننده‌ی استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC)، در برداشت ذخایر خود از این بانک، سرمایه‌گذاران را وحشت‌زده کرد و باعث شد آن‌ها برای فروش دارایی یواس‌دی کوین خود هجوم ببرند. این مسئله به سقوط این استیبل کوین منجر شد.با وجود این، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:00 روز یک‌شنبه 12 مارس / 21 اسفند - یواس‌دی کوین با 7.37 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.9493 دلار معامله می‌شود.
«پدر پولدار پدر بی‌پول» نام کتابی است که رابرت کیوساکی به همراه شارون لچر در سال 1997 تالیف کرده‌ است. این کتاب برای بیش از شش سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. همچنین، بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 51 زبان در بیش از 109 کشور فروخته شده است.
کیوساکی با پیش بینی این‌که سومین بانک نیز در شرف سقوط است، در روز جمعه در توییتر نوشت: «دو بانک بزرگ سقوط کرده‌اند. سومین بانک نیز در آستانه‌ی سقوط است. هم‌اکنون، به سراغ خرید سکه‌های طلا و نقره واقعی بروید. سراغ صندوق‌های قابل معامله نروید. وقتی سومین بانک نیز سقوط کرد، قیمت طلا و نقره سر به فلک خواهد کشید.»
همچنین، نویسنده‌ی کتاب «پدر پولدار پدر بی‌پول» بارها و بارها به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که برای خرید بیت کوین (BTC) نیز اقدام کنند. وی در ماه فوریه گفته بود که انتظار دارد قیمت بیت کوین تا سال 2025 به 500,000 دلار برسد. وی اخیرا نیز گفت، با تغییر موضع فدرال رزرو و چاپ تریلیون‌ها دلار توسط این نهاد، سرمایه‌گذاران در بیت کوین، طلا و نقره ثروتمندتر خواهند شد.رابرت کیوساکی در اوایل ماه جاری نیز گفته بود که اقتصاد جهان در آستانه‌ی سقوط است؛ وی همچنین، درباره‌ی ورشکستگی بانک‌ها و از بین رفتن پس‌اندازها هشدار داده بود. وی در ماه ژانویه گفت که ما در یک رکود جهانی هستیم و مردم جهان بیش از پیش در معرض ورشکستگی‌ها، بیکاری و بی‌خانمانی قرار دارند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید