مسیر روشن حرکت طلا

با انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده و کاهش نگرانی‌های تورمی و بالتبع آن، انتظار افزایش کمتر نرخ بهره، طلا امروز در روند صعودی قرار گرفت.
 به نقل از پایگاه خبری «مینت»، گزارش‌های رسیده از بازار کالا نشان می‌دهد که نرخ طلا امروز در روند صعودی قرار دارد؛ یکی از علت‌های مستقیم صعود، آن است که داده‌های نیروی کار آمریکا بیان کرد که رشد کمتر دستمزدها نگرانی تورمی آمریکا را کاهش داده است و از این رو بازار، انتظار افزایش ملایم نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را دارد. به بیان تحلیلگران، نرخ طلا امروز دارای حمایت فوری در 1820 دلار بوده و در سمت بالا با موانع 1890 دلار در هر اونس روبرو است. آنچه در نمودارها و البته بازارها به وضوح دیده می‌شود صراحتأ می‌گوید که روند کلی فلز زرد صعودی است؛ علاوه بر آن، انتظار می‌رود اخبار ورشکستگی بانک «سیلیکون‌ولی» در کوتاه‌مدت، دارایی‌های سهام را نیز تحت فشار قرار دهد.
نرخ دلار آمریکا
آنوج گوپتا، معاون رئیس‌ موسسه تحقیقاتی IIFL Securities اظهار داشت: «قیمت طلا اخیراً به دلیل افزایش نرخ دلار اصلاح شد. اما دیری نپائید که انتشار داده‌های نیروی کار ایالات متحده که نشان‌دهنده‌ی رشد آهسته‌تر دستمزدها بود، با نگرانی‌های مربوط به تورم ایالات متحده همراه شد. حال آنکه بازار اکنون مملوء از گمانه‌زنی‌هاست مبنی بر اینکه مقام فدرال رزرو آمریکا ممکن است در نشست آتی FOMC که در ماه جاری برنامه‌ریزی شده است، رویکرد افزایش نرخ بهره را اتخاذ کند.»
شاخص دلار آمریکا در روز جمعه 0.65 درصد کاهش یافت و در سطح 104.625 بسته شد.
شاخص دلار
سوگاندا ساچدوا، در مورد تغییرات قیمت بازارها خاطرنشان کرد: «نوسانات قابل توجه در سهام باعث شده است که سرمایه‌گذاران به سمت طلا به عنوان یک تنوع‌دهنده‌ی پرتفوی روی بیاورند.»
بحران بانک سیلیکون‌ولی
نیرپندرا یاداو، تحلیلگر ارشد تحقیقات کالا در Swastika Investmart در مورد اینکه چرا قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت، گفت: «بازیابی قیمت فلز زرد گرانبها را می‌توان به کاهش 8 درصدی بیت کوین، همراه با افزایش مطالبات بیکاری در ایالات متحده و همچنین نرخ بیکاری نسبت داد. خبر ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی علاوه بر آنکه فشار فروش را بر بازار سهام وارد کرد، فلزات گرانبها را در سطوح پایین‌تر مورد حمایت قرار داد.
چشم‌انداز قیمت طلا
سوگاندا ساچدووا در پاسخ به سوالی درباره‌ی چشم‌انداز قیمت طلا در کوتاه‌مدت اظهار داشت: «به نظر می‌رسد در هفته‌ی پیش رو، این فلز گرانبها به سطوح هدف حدود 56700 روپیه در هر 10 گرم و 1890 دلار در هر اونس خواهد رسید، در حالی که سطح حمایت در قیمت 55200 روپیه در هر 10 گرم خواهد بود. (هر اونس 1820 دلار). تمرکز اکنون به گزارش بعدی شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده معطوف خواهد شد که انتظارات در مورد افزایش بعدی نرخ را شکل می‌دهد و همچنین شفافیت بیشتری در مورد مسیر قیمت طلا در کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند.»

@tajrishonline

ما را دنبال کنید