تبدیل توییتر به بزرگ‌ترین موسسه مالی جهان

ایلان ماسک، مالک توییتر، روز گذشته در یک کنفرانس اعلام کرد، قصد دارد شرکت توییتر را به بزرگ‌ترین شرکت خدمات مالی و پرداخت در جهان تبدیل کند.

ه نقل از کریپتواسلیت، ایلان ماسک، روز گذشته 7 مارس / 16 اسفند، در مصاحبه‌ای با مایکل گرایمز، مدیر اجرایی شرکت مورگان استنلی، گفت: «من فکر می‌کنم که تبدیل شدن به بزرگ‌ترین موسسه‌ی مالی جهان واقعا امکان‌پذیر باشد؛ فقط کافی است بهترین و راحت‌ترین گزینه‌های پرداخت را برای مردم فراهم کنیم.»

ایلان ماسک در این مصاحبه با اشاره‌ی مجدد به یکی از صحبت‌های‌اش در اواخر سال 2022 در خصوص تبدیل توییتر به یک اپلیکیشن همه‌کاره، گفت که می‌خواهد از نظر ارائه‌ی خدمات مالی به مشتریان از شرکت پی‌پال پیشی بگیرد.

با وجود این، در صحبت‌های‌اش به این موضوع اشاره نکرد که آیا خدمات مالی و پرداختی که قرار است توسط شرکت توییتر ارائه شود، شامل ارزهای دیجیتال نیز خواهد شد یا خیر.

همچنین، گرایمز در این مصاحبه از ماسک پرسید که چگونه رسانه‌های سنتی آن‌گونه که سلبریتی‌ها و افراد مشهور از توییتر برای تعامل با مردم استفاده می‌کنند، می‌توانند رابطه‌ی مطلوبی را با مخاطبان ایجاد کنند. همچنین،‌این سوال به تعاملات قدرتمند اجتماعی که توسط چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، و سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق اف تی‌ایکس، با استفاده از توییتر ایجاد شده است نیز اشاره داشت - به تازگی سم بنکن فراید از توصیه‌های وکلای‌اش در مورد عدم حضور در شبکه‌های اجتماعی سرپیچی کرده است.

ماسک در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد که رسانه‌های سنتی برای تهیه‌ی یک گزارش، ویرایش یک خبر و انتشار آن به زمان نیاز دارند، در حالی که همه‌ی اتفاقات در شبکه‌ اجتماعی مانند توییتر در زمان واقعی، کاملا زنده، و بدون تاخیر رخ می‌دهند.

 

آیا توییتر از کریپتو استفاده خواهد کرد؟ 

پیش از آن‌که ایلان ماسک شرکت توییتر را خریداری کند، همگان انتظار داشتند در صورت وقوع این اتفاق، وی حتما در توییتر از ارزهای دیجیتال نیز بهره خواهد بود. ایلان ماسک حتی در آوریل 2022 گفته بود: «شاید حتی گزینه‌ای برای پرداخت با دوج‌ کوین (DOGE) نیز ایجاد شود.»

سپس در سپتامبر 2022، برخی گزارش‌ها نشان دادند ماسک برای مدت کوتاهی در حال انجام برخی فعالیت‌ها و بررسی‌ها در خصوص بلاک چین و صنعت کریپتو است. با وجود این، پس از آن‌که برنامه‌ی ماسک برای خرید توییتر جدی‌تر شد، وی طرح یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال با توییتر را کنار گذاشت و اعلام کرد که ایجاد توییتر مبتنی بر بلاک چین «امکان‌پذیر نیست».

هم‌چنین، ماسک در تازه‌ترین اظهارنظرش در خصوص ارزهای دیجیتال، در مورد تغییر نگرش خود نسبت به ارزهای دیجیتال خبر داد. وی در 3 مارس / 12 اسفند، در توییتی نوشت: «من قبلا در حوزه‌ی کریپتو فعالیت می‌کردم، ولی اکنون به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌ام.» همین صحبت ساده‌ی ایلان ماسک، ارزش دوج کوین (DOGE) را در عرض یک ساعت 7.5 درصد کاهش داد.

نمودار قیمت دوج کوین

طرفداران و سرمایه‌گذاران دوج کوین همواره این امید را در دل‌شان می‌پرورانند که روزی ایلان ماسک این میم کوین را به توکن بومی توییتر تبدیل کند. به همین خاطر، هر نوع اظهارنظر از طرف ماسک مستقیما بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:15 روز چهارشنبه 8 مارس / 17 اسفند – دوج کوین با 2.98 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.07307 دلار معامله می‌شود. عملکرد هفتگی دوج کوین بسیار ضعیف بوده است. ارزش دوج کوین نسبت به هفت روز گذشته 11.03 درصد کاهش یافته است.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید