کنفرانس مطبوعاتی گروسی و اسلامی در ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی: سفر گروسی پیام‌آور برقراری ارتباطات و روابط بین ایران و آژانس است .

اسلامی در کنفرانس خبری مشترک با مدیرکل آژانس: 
دیدار اخیر گروسی که از دیروز آغاز شد، پیام‌آور برقراری ارتباطات و روابط بین ایران و آژانس است. ارتباطات و رفت‌وآمدها و گزارش‌ها باید اعتمادآفرین باشد.

گروسی نیز ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: آماده هستیم کار را به پیش ببریم.

 

گروسی: قرار است یک رویداد سنتی شخصیت بین المللی پیدا کند .

 

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی: 
دو مسئله وجود دارد، اول توقعات بالا است. حضور شما از مطبوعات نشان دهنده اهمیت مسئله است و در سطح جهان هم این توقعات به چشم می‌خورد که تضمین‌هایی برای مسئله هسته‌ای ایران داده شود.
دوم، مربوط می‌شود به همکاری فنی و علمی بین ایران و اژانس. شب گذشته در این خصوص با آقای اسلامی بحث کردم. قرار است یک رویداد سنتی شخصیت بین‌المللی پیدا کند تا ببینیم چه طور آژانس می‌تواند به ایران کمک کند و این نشست در سال آینده برگزار می‌شود.

 

گروسی: هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاه‌های اتمی محکوم است

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره اینکه هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورهای عضو آژانس تخلف است، چرا شما حتی تهدیدهای  مکرر رژیم صهیونیستی و  آمریکا علیه ایران را محکوم نکردید؟ گفت: دو مساله است، اشاره به حمله به نیروگاه‌های اتمی رایج شده و این به خاطر حمله به اوکراین است که ممکن است خاطرات گذشته را به یاد بیاورد. 
طی کنفرانس‌های عمومی آژانس، این‌ها محکوم شده است. هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاه‌های اتمی محکوم و غیرقانونی و خارج از نرم‌های قانونی است.

 

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید