ترویج معارف قرآنی در صنعت پالایش کشور

 بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه کارکنان و خانواده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هدف تریج معارف قرآنی در سطح جامعه و صنعت پالایش و پخش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مشهد مقدس در حال برگزاری است. 
 بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه کارکنان و خانواده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شرکت‌های تابعه و پالایش نفت (یادواره شهدای مدافع امنیت) در تاریخ ۹ تا ۱۲ اسفند ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.این مسابقات در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اجزای قرآن کریم، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه در حال برگزاری است.
بر این اساس، مراسم افتتاحیه مرحله پایانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شامگاه نهم اسفندماه در سالن همایش‌های زائر سرای صنعت نفت به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.
علی اصغر اصغری، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان با تاکید بر اینکه باید جوانان را بر اساس مفاهیم قرآنی تربیت کرد و نباید اجازه داد غربی‌ها فرمان و نسخه چگونه تربیت کردن بدهند، افزود: اگر ما به تعالیم قرآنی تمسک جوییم مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما برطرف می‌شود.
ایشان افزود: همه ما باید تلاش کنیم نسل‌های آینده را بر اساس آموزه‌های قرآنی تربیت و در این راه ثابت قدم و استوار باشیم.
در ادامه این مراسم مجید شهیدی، رییس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، یکی از نکات مثبت این مسابقات در ادوار گذشته را برگزاری منظم و مرتب متسابقین (همکاران و خانواده ها)، در کنار یکدیگر برشمرد.
وی با بیان اینکه قرآن شریف به عنوان معجزه الهی بزرگترین نسخه شفابخش بشریت و رهایی بخش انسان‌ها از منجلاب، کج روی‌ها و انحرافات فکری و اخلاقی است، ادامه داد: این مسابقات کمک زیادی به ترویج معارف قرآنی در سطح جامعه خواهد کرد و فرصت بسیار خوبی برای بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های الهی است.
وی همچنین با قدردانی از شرکت کنندگان مسابقات گفت: قرآن جایگاه و جاذبه خاصی دارد و هیج چیز به پای اهمیت این کتاب شریف و عزیز نمی‌رسد.
در ادامه سید محمد علی مجتهد زاده، مسئول روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس و دبیر اجرایی این دوره از مسابقات عنوان داشت؛ استقبال جوانان و نوجوانان از مسابقات قرآنی نشان دهنده اقبال آِینده سازان کشور به درک مفاهیم قرآن و عمل به دستورات اخلاقی و تربیتی این کتاب آسمانی است.
ایشان از همه کسانی که اینگونه مسابقات را برگزار کردند و یک جریان‌سازی قرآنی در کشور به وجود آوردند و نفوس مستعد را به سمت خدا هدایت نمودند قدردانی نموده و بیان کرد؛ مطمئناً آثار و برکات زیادی ماحصل اینگونه فعالیت‌های معنوی برای مردم و ملت ایران خواهد داشت.بر اساس این گزارش، فعالیت های متمرکز و هدفمند قرآنی در شرکت ملی پالایش و پخش با اجرای برنامه های آموزشی در این شرکت از سال ۱۳۷۲ با برنامه ریزی و راهبری واحد روابط عمومی و زیر نظر ستاد کقت اقامه نماز آغاز شد.برای ساماندهی فعالیت های قرآنی در همان ابتدا، واحد دارالقرآن در ستادها و مناطق عملیاتی تاسیس شد. واحدهای دارالقرآن با بهره گیری از خدمات کارشناسان قرآنی در قالب پیمانکاری 
اقدامات اجرایب خود را آغاز کردند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید