شروع سبز ماه مارس برای بیت‌کوین

علی‌رغم تمام چالش‌های موجود از جانب نهادهای نظارتی و فدرال رزرو، بیت کوین کندل ماهانه‌ی سبز دیگری را به ثبت رساند.
 به نقل از یوتودی، بیت کوین (BTC)، پادشاه قلمروی ارزهای دیجیتال، موفق شد یک ماه دیگر را نیز با کندل سبز پشت سر بگذارد. بیت کوین کندل ماه فوریه را سبزرنگ بست و ماه مارس را نیز سبزپوش آغاز کرد.
با وجود این، بر اساس داده‌های بیت‌استمپ، قیمت بیت کوین در طول ماه فوریه رشد آن‌چنان چشمگیری نداشت. ارزش بیت کوین ظرف یک ماه گذشته 0.04 درصد صعود کرده است. با این حال، در شرایطی که هنوز بازار در وضعیت نزولی به سر می‌برد و فشارهای مختلفی بر بازار کریپتو وارد می‌شوند، بسته شدن کندل ماهانه با رنگ سبز به نوعی یک موفقیت محسوب می‌شود. همچنین، با توجه به فشار فروش شدیدی که در اوایل ماه فوریه در بازار کریپتو ایجاد شده بود، همین رشد اندک نیز  قابل قبول به نظر می‌رسد.
در طول ماه فوریه، فشارهای زیادی بر بازار کریپتو وارد شدند. نهادهای نظارتی ایالات متحده بر شرکت عرضه‌کننده‌ی استیبل کوین بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) فشار وارد کردند تا عرضه‌ی این استیبل کوین را متوقف کند. همین مسئله باعث شد پیوند دلاری این استیبل کوین موقتا از دست برود. بایننس یو‌اس‌دی بر اثر این مسئله جایگاه خود را در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ از دست داد و اکنون تا رتبه‌ی دهم سقوط کرده است.
همچنین، بیت کوین در طول ماه فوریه سه بار تلاش کرد از سطح مقاومت 25,000 دلاری عبور کرده و زمینه را برای آغاز یک حرکت صعودی فراهم کند. ولی بیت کوین در هر بار تلاش شکست خورد. این تلاش‌ها با زمان انتشار داده‌های تورمی در ایالات متحده هم‌زمان بودند. از این رو، می‌توان دلیل شکست بیت کوین را نگرانی سرمایه‌گذاران از شرایط تورمی و عدم تمایل آن‌ها به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک دانست. سرانجام، بیت کوین در آخرین تلاش ناموفق خود تا کانال 22,000 دلار نیز سقوط کرد.البته، احساسات بازار به آینده‌ی قیمت بیت کوین همچنان مثبت است. همین عامل باعث شد بیت کوین بتواند وضعیت خود را بازیابی کند؛ و اکنون در حال تلاش برای عبور از سطح مقاومت 24,000 دلاری است.هم‌اکنون بیت کوین با 1.73 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 23,757 دلار معامله می‌شود. با وجود این، عملکرد هفتگی بیت کوین هنوز منفی است. ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته 1.66 درصد کاهش یافته است.
بیت کوین ظرف بیست و چهار ساعت گذشته در محدوده‌ی کف 23,077 تا سقف 23,880 دلار در نوسان بوده است. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون با 1.73 درصد افزایش به 458,978,679,377 دلار رسیده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز 8.83 درصد افزایش یافته و در حال حاضر در حدود 24,373,395,332 دلار است.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید