خطر در کمین چشم‌انداز صعودی طلا

تحلیل‌های تکنیکال حاکی از آن است که چشم‌انداز صعودی طلا در معرض خطر است و حتی خطر کاهش نیز وجود دارد.
 به نقل از اینوستینگ، طلا روز دوشنبه با ترسیم کف قیمت دو ماهه‌ی 1806.45 و لمس دره‌ی ابر ایچیموکو، روند کاهشی خود را افزایش می‌دهد. اندیکاتورهای مومنتوم حاکی از زیان بیشتر در کوتاه‌مدت هستند. RSI به تازگی به سطح فروش اشباع 30 رسیده است، در حالی که خطوط %K و %D نوسانگر تصادفی هر دو به منطقه‌ی فروش اشباع مربوطه‌ی خود سرازیر شده‌اند.
فضای فعلی می‌تواند دال بر این موضوع باشد که فروش اشباع بسیار پیش رفته است و یک اصلاح صعودی کوتاه‌مدت در مسیر وجود دارد، هرچند، RSI هنوز هم دامنه‌ی نزولی بیشتری دارد و علاوه بر آن، هیچگونه تقاطع صعودی در استوکاستیک وجود ندارد تا برگشت را تأیید کند.
اما اگر دره‌ی ابر در ناحیه‌ی 1800 به عنوان پشتیبانی حفظ شود، قیمت می‌تواند به سمت صعودی تغییر جهت دهد و به سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی روند صعودی سپتامبر 2022 تا فوریه 2023 یعنی 1827.90 برسد. شکست بالاتر از این، توجه را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) نزدیک به 1865 معطوف می‌کند، در حالی که در مکانی نه‌چندان دور، سطح فیبوناچی 23.6 درصدی در 1878.26 وجود دارد که با قله‌ی ابر همپوشان است.
اگر گاوها موفق به شکستن قله‌ی ابر شوند، می‌توانند خط روند صعودی را هدف بگیرند. به علاوه، عبور از بالای آن به بازیابی ساختار صعودی بلندمدت کمک می‌کند.
با این حال، اگر قیمت از دره‌ی ابر عبور کند، احتمالاً فشار نزولی را افزایش می‌دهد و یک منطقه نبرد اصلی را برای خرس‌ها بین فیبوناچی 50 درصد 1787.19 و SMA-200 روزه در 1776 ایجاد می‌کند.
در ادامه، افت پایین‌تر، آزمون بزرگ بعدی را در فیبوناچی 61.8 درصدی در سطح 1746.48 به تصویر می‌کشد.
به طور خلاصه، اگر گاوها بتوانند از دره‌ی ابر جهش کنند و به سمت خط روند صعودی برگردند، همچنان شانس بازگرداندن روند صعودی را دارند. اما اگر طلا ضرر بیشتری متحمل شود و به سمت میانگین متحرک 200 روزه خود سقوط کند، چشم‌انداز بلندمدت صعودی که در حال حاضر در آستانه‌ی تنش است، بیشتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت و 
حتی ممکن است منفی شود.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید