حال و هوای نفت، اندکی تغییر کرد

پیرو کاهش شدید قیمت نفت برنت در روز گذشته، قیمت نفت خام امروز اندکی تغییر کرد.
 به نقل از رویترز، پس از آنکه نفت برنت در روز گذشته، بزرگترین ضرر یک روزه‌ی خود را در هفت هفته اخیر به ثبت رساند، قیمت نفت در روز پنج‌شنبه اندکی تغییر کرد. علت روشن این تغییر آن است که پس از آنکه فدرال رزرو ایالات متحده بیان کرد افزایش نرخ‌های بیشتر در پیش رو است، بازیگران بازار موقعیت‌های خود را مجدداً ارزیابی کردند.
معاملات آتی نفت برنت در ساعت 0533 GMT، به میزان 37 سنت یا 0.5 درصد افزایش یافت و به 80.97 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) با 32 سنت یا 0.4 افزایش، به 74.27 دلار در هر بشکه رسید.
هر دو معیار به دلیل انتظاراتی مبنی بر افزایش نرخ بهره تهاجمی‌تر، در معاملات روز قبل بیش از 2 دلار از دست دادند.
صورتجلسه‌ی آخرین نشست فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه حاکی از آن بود که اکثر مقامات فدرال توافق کردند که خطرات تورم بالا یک عامل اصلی در شکل‌گیری سیاست‌های پولی باقی خواهد ماند و در واقع، ضمانتی برای افزایش نرخ تا زمان کنترل تورم است.
سیاست‌گذاران همچنین پیشنهاد کردند که تغییر در رویکردهای کوچکتر در زمینه‌ی سایت پولی، باعث می شود تا داده‌های دریافتی از نزدیک مورد سنجش قرار گیرند.
بنا به گفته‌ی تحلیلگران Haitong Futures، سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی مجدد بازار انرژی هستند و چشم‌اندازهای احیای تقاضا و مصرف ضعیف در ایالات متحده و سایر اقتصادهای پیشرفته را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
روسیه با حمایت از برخی قیمت‌های نفت، قصد دارد در ماه مارس، صادرات نفت را از بنادر غربی خود تا 25 درصد کاهش دهد و از کاهش تولید اعلام‌شده‌ی خود به میزان 500000 بشکه در روز نیز پیشی بگیرد.
شاخص دلار روز پنج‌شنبه با 0.1 درصد به 104.39 کاهش یافت و باعث شد نفت برای دارندگان ارزهای دیگر، کمی ارزان‌تر شود.
البته ناگفته نماند که دستاوردهای نفت با نشانه‌هایی از ساخت موجودی نفت خام بیشتر، محدود بود.
براساس منابع بازار با استناد به آمار موسسه نفتی آمریکا در روز چهارشنبه، موجودی نفت و سوخت نفت خام ایالات متحده در هفته‌ی گذشته تا 9.9 میلیون بشکه افزایش یافت.
موجودی‌های نفتی ایالات متحده از اواسط دسامبر هر هفته صعود کرده‌اند و منجر به بروز نگرانی‌هایی در مورد تقاضا برای سرمایه‌گذاران شده‌اند.
نظرسنجی هفته‌ی گذشته رویترز، 2.1 میلیون بشکه در سهام نفت خام پیش‌بینی کرده بود.
و در نهایت، داده‌های رسمی اداره‌ی اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه در ساعت 1600 GMT منتشر می‌شود.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید