دلار از خیر برخی سودها گذشت

به دنبال انتشار صورتجلسه‌ی نشست فدرال رزرو و انتظار بازارها مبنی بر پایداری سیاست پولی در مورد نرخ بهره، دلار امروز از برخی سودهای اخیر خود عقب‌‌نشینی کرد.
 به نقل از رویترز، دلار در روز پنج‌شنبه برخی از سودها را واگذار کرد، البته بازارها در این بین هشدار دادند که فدرال رزرو احتمالاً در مسیر تهاجمی افزایش نرخ خود پایدار خواهد ماند؛ و این در حالی بود که صورتجلسه‌ی آخرین نشست سیاست پولی فدرال رزرو، لحن جنگ‌طلبانه‌ی بانک مرکزی را تقویت کرد.
شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها،با 0.12 درصد کاهش به 104.40 رسید، گرچه از اوج بیش از یک ماهه‌ی خود یعنی 104.67 که هفته‌ی گذشته آزمایش کرد، فاصله‌ی چندانی نداشت.
تقریباً همه‌ی سیاست‌گذاران فدرال رزرو از کاهش تدریجی سرعت تشدید نرخ بهره در آخرین جلسه‌ی سیاست‌گذاری بانک مرکزی ایالات متحده، که صورتجلسه‌ی این نشست در روز چهارشنبه ارائه شد، حمایت کردند.
در عین حال، آنها همچنین خاطرنشان کردند که مهار تورم غیرقابل کنترل می‌تواند «عامل اصلی» در افزایش بیشتر نرخ‌ها باشد.
از قرار معلوم، به دنبال انتشار صورتجلسه‌ی نشست، دلار پس از افزایش چشمگیر در جلسه‌ی قبل، از اوج چند هفته‌ای خود در برابر برخی از همتایان اصلی در تجارت آسیا، عقب‌نشینی کرد.
یورو با 0.13 درصد افزایش به 1.0618 دلار رسید، و از سکون تقریباً هفت هفته‌ای که در جلسه‌ی قبل در سطح 1.0598 دلار آزمایش کرده بود، دور شد.
دلار استرالیا با 0.26 درصد به 0.6823 دلار رسید که به طور مشابه لغزشی در حدود کف قیمت هفت هفته نزدیک به 0.6795 دلار داشت و در این بین، با یک خطا در پیش‌بینی‌های مربوط به رشد دستمزد استرالیا تحت فشار قرار گرفت.
و اما در ژاپن، بازارهای معاملاتی در روز پنج‌شنبه به دلیل تعطیلات، بسته شد.
کریستوفر وونگ، یک استراتژیست ارز در OCBC با تأکید بر اینکه تداوم تورم برای مدت زمان بیشتری می‌تواند احساسات را تشدید کند، اظهار داشت: «بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در تلاشند تا به وضوح بیان کنند که عزم خود را برای مقابله با تورم جزم کرده‌اند.»
در جاهای دیگر، پوند(استرلینگ) پس از کاهش 0.6 درصدی در جلسه‌ی قبل، با 0.07 درصد افزایش به 1.2053 دلار رسید، در حالی که دلار نیوزیلند با 0.29 افزایش به 0.6238 دلار رسید.
گالوین چیا، استراتژیست بازارهای نوظهور در بازارهای Natwest با اشاره به اینکه «بخش آسان معاملات پوزیشن شورت دلار به پایان رسیده است» خاطرنشان کرد: «تا زمانی که گزارش‌های اصلی نتوانند چشم‌انداز را تغییر دهند، تعصب بازار می‌تواند چیزی شبیه ضرب‌المثل «خبر خوب، خبر بد است» باشد - از سوی دیگر، ریسک اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده همچنان منفی است.
اما در بین ارزهای آسیایی، ین ژاپن با توجه به سخنان فرماندار کازوو اوئدا، رئیس تازه‌وارد بانک مرکزی ژاپن به 134.81 دلار رسید.
گرچه اوئدا روز جمعه و دوشنبه‌ی آینده در پارلمان صحبت خواهد کرد، با این وجود سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی در مورد این موضوع هستند که BOJ چقدر زود می‌تواند به کنترل سیاست بازده اوراق قرضه‌ی خود پایان دهد.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید