بریتانیا پهپاد انتحاری چاپ ۳بعدی شده به اوکراین می‌دهد

گزارش‌ها حاکی از آن است که بریتانیا در حال توسعه پهپادهای انتحاری با فناوری چاپ سه‌بعدی برای کمک به اوکراین در برابر روسیه است، پهپادهایی مشهور به «کامیکازه» که می‌تواند یک محموله را قبل از انفجار به هدف برسانند.


 به نقل از آی‌ای، بریتانیا تعدادی از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین(UAS) را برای پشتیبانی از اوکراین توسعه داده و آزمایش کرده است.
در میان این پهپادها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده است.
پهپاد انتحاری(suicide drone) یا پهپاد کامیکازه یا مهمات پرسه‌زن، نوعی سامانه تسلیحاتی است که در آن مهمات برای مدتی در محدوده‌ای هدف را جستجو می‌کنند و اصطلاحا پرسه‌زنی می‌کنند و پس از یافتن هدف به آن حمله می‌کنند.پهپادهای انتحاری زمان واکنش در برابر اهداف پنهانی که ممکن است برای لحظاتی پیدا شوند را پایین می‌آورند، بدون اینکه نیازی به نزدیک کردن سکوی تسلیحات ارزشمند به منطقه هدف باشد و همچنین هدف‌گیری را گزینشی‌تر می‌کنند، چرا که می‌توان عملیات را در هر زمان دلخواه لغو کرد.پهپادهای انتحاری در رده‌بندی تسلیحات بین موشک کروز و پهپاد رزمی قرار می‌گیرند و در برخی از خصوصیات با هر دوی این تسلیحات اشتراک دارند. تفاوت‌شان با موشک کروز این است که ‌نسبتا مدت طولانی‌تری را به جستجوی هدف اختصاص می‌دهند و تفاوت‌شان با پهپادهای رزمی نیز این است که کلاهک انفجاری دارند و خودشان در عملیات مصرف می‌شوند.گابریل مولینلی روزنامه‌نگار مستقر در ایتالیا می‌گوید: بریتانیا بارها هواپیماهای بدون سرنشین را به اوکراین عرضه کرده است.
اکنون شرکت QinetiQ که به ساخت و اجرای آزمایش‌های این پهپادها کمک کرده است، از یک پهپاد انتحاری بال دلتا چاپ سه‌بعدی شده منحصربه‌فرد نام برده است.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید