زندگی در آلمان بهتر است یا هلند

چکیده : عکس اول تصویر شاخص است لطفا در محتوا مورد استفاده قرار نگیرد

 

زندگی در آلمان بهتر است یا هلند

 

اگر شما هم قصد مهاجرت داشته باشید بی شک به این مسئله فکر کرده اید که کدام کشور برای مهاجرت مناسب است. دو کشور هلند و آلمان به عنوان مقاصد بسیار محبوب برای مهاجرت در طی این سال های اخیر بوده اند. هلند و آلمان به عنوان کشورهایی شناخته می شوند که از مراکز آموزشی بسیار با کیفیت برخوردار هستند و همچنین سطح زندگی در این کشورها بسیار بالا است. اما سؤالی که به وجود می آید این است که زندگی در آلمان بهتر است یا در هلند. تحصیل در هلند بهتر است یا آلمان.

برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا بتوانیم برخی از موارد زندگی و تحصیل در آلمان و هلند را مورد بررسی قرار دهیم تا علاوه بر اشتراکاتی که دارند، تفاوت های آنان نیز پیدا شود. سپس باید زندگی و تحصیل در این دو کشور باید ویزای این دو کشور مانند ویزای تحصیلی هلند و آلمان را در اختیار داشته باشید.

 

مقایسه زندگی در آلمان و هلند

برخی از ملاک ها در مقایسه زندگی در آلمان و هلند بسیار اهمیت دارند، به نحوی که می تواند در انتخاب نهایی تمامی متقاضیان مهاجرتی تأثیر زیادی داشته باشند. در ادامه به برخی از این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

 

فرهنگ و زبان

فرهنگ یک مسئله بسیار مهم در هنگام مقایسه دو کشور است. فرهنگ مردم آلمان و هلند در هنگام مواجه با مهاجرین تقریباً هر دو به یک اندازه است اما مردم آلمان در ارتباطات خودشان اکثراً از زبان آلمانی استفاده می کنند و این سبب مشکل در ارتباط برای کسانی خواهد شد که به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما مردم هلند اکثراً از زبان انگلیسی استفاده می کنند.

 

هزینه های زندگی و تحصیل

زندگی در هر کشوری ملزم به پرداخت هزینه هایی است. هزینه زندگی در هنلد به نسبت آلمان کمتر خواهد بود. این هزینه ها شامل مواردی مانند مسکن، آموزش، خوراک، پوشاک، بهداشت و حمل و نقل است. در زمینه مسکن، آلمان به عنوان یکی از گران ترین کشورها شناخته می شود و این گرانی به دلیل حجم بالای مهاجرین این کشور است.

 

زندگی در هلند بهتر است یا آلمان

 

البته باید گفت که مهاجرینی که به هلند سفر می کنند، می توانند پس از گذشت چند سال از امکان خرید مسکن با استفاده از وام بانکی بهره مند شوند که در این صورت با پرداخت 30 درصد هزینه مسکن، باقی آن را بانک پرداخت می کند که این مورد سبب می شود تا نسبت پرداخت اجاره با پرداخت اقساط بانکی بسیار به صرفه باشد.

از نظر تحصیل، کشور آلمان با قرار دادن بورسیه های تحصیلی و همچنین امکان تحصیل رایگان یک کشور عالی است، اما تحصیل در دانشگاه های هلند، نیازمند پرداخت هزینه است. البته باید گفت که تحصیل در برخی از دانشگاه های هلند با دریافت بورسیه می تواند هزینه ای بسیار پایین داشته باشد.

در زمینه بهداشت و درمان هر دو کشور دارای سیستم بهداشتی بسیار عالی هستند؛ ولی در کشور هلند، باید افراد بتوانند از پزشک خانواده بهره ببرند تا مسائل درمانی آن ها به راحتی حل شود.

سیستم حمل و نقل هلند و آلمان به یک اندازه پیشرفته است و نمی توان گفت که سیستم حمل و نقل کدام کشور سطح بالاتری دارد. اما در کشور هلند، جمعیت بسیار زیاد است و این می تواند برای افرادی که با شلوغی میانه خوبی ندارند، ناخوشایند به نظربرسد.

 

مقایسه فضای شغلی

یکی از مهم ترین مواردی که پاسخ به این سؤال که زندگی در آلمان بهتر است یا هلند را آسان تر می کند، مقایسه فضای شغلی در این کشور است. کشورهای آلمان و هلند هر دو از یک نرخ بیکاری برخوردار هستند و نرخ بیکاری در این کشور تقریباً سه درصد است که یک آمار بسیار عالی به شمار می رود.

از این رو این مسئله نشان می دهد که هر دو کشور از فضای شغلی مناسبی برخوردار هستند. کشور آلمان به عنوان قلب صنعتی اروپا شناخته می شود و نشان دهنده فضای عالی برای کار است. اما کشور هلند نیز در بسیاری از جایگاه های شغلی کمبود نیروی انسانی دارد.

پس از ورود به فضای شغلی در هلند، امنیت شغلی آن بسیار بالا است به نحوی که اخراج شدن در هلند عملاً بی معنی است. همچنین در هلند پس از اخراج شدن، شرایط استفاده از بیمه های پوشش بیکاری نیز بسیار عالی است؛ اما این مورد در آلمان دچار ضعف هایی نیز است.

 

میزان درآمد

میزان درآمد در هر دو کشور به یک اندازه است، اما طبیعتاً هر فردی که نیاز به دریافت درآمد بیشتر است، باید بتواند محل ها و ساعت های بیشتر را برای کار داشته باشد.

 

پایگاه خبری تجریش

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید