روتین پوستی

چکیده : یک پوست عالی فقط بستگی به ژنتیک شما ندارد، بلکه نوع نگهداری شما از آن است که مشخص کننده کیفیت پوست شما می شود.

 

روتین پوستی

 

روتین پوستی

 

عبارت است از انجام منظم یک سری مراحل به منظور مراقبت و حفظ سلامتی پوست که انواع مختلفی دارد.

این فرایند باید به صورت روزانه و یا هفتگی انجام شود تا به نتیجه برسد. البته که روتین پوستی برای هر فرد بسته به نوع پوستی که دارد متفاوت است، پس قبل از انجام روتین پوستی بسیار مهم است که شما جنس پوست خود را بشناسید تا در انجام روتین پوستی به نتیجه دلخواه خود برسید.

در ادامه به بررسی انواع پوست و روتین های پوستی مختلف مناسب بانوان و آقایان می پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع پوست

این که شما از چه جنس پوستی برخوردار هستید، بستگی به عوامل مختلفی همچون ژنتیک، سبک زندگی و سن شما دارد. انواع مختلف پوست عبارتند از : پوست خشک، پوست چرب و پوست نرمال که تعریف ویژگی های هر کدام به شرح ذیل می باشد:

  • پوست خشک:

کمبود رطوبت در سطح پوست سبب خشکی در آن می شود که در نهایت ظاهری خشن به آن می دهد. نشانه های این پوست عبارتند از:

  • بافت ناهموار

  • قرمزی پوست

  • احساس خارش

  • احساس سفتی

  • پوست چرب:

این مورد با ترشح بیش از حد چربی بر روی پوست با چشم قابل تشخیص است. همچنین این پوست مستعد آکنه و منافذ باز در سطح پوست می باشد.

  • پوست نرمال:

بهترین نوع پوست می باشد که ظاهری نرمال دارد و مستعد وجود آکنه و یا جوش های سر سیاه نمی باشد؛ سطح آن نه چرب است نه خشک بلکه متعادل بین این دو می باشد.

 

روتین پوستی چیست؟

 

روتین پوستی چیست؟

 

یک پوست عالی فقط بستگی به ژنتیک شما ندارد، بلکه نوع نگهداری شما از آن است که مشخص کننده کیفیت پوست شما می شود. روتین پوستی عبارت است از به انجام دادن یک فرایند مشخص که تشکیل شده است از مراحل مختلف، که باید به طور مداوم صورت پذیرد.

شست و شو، رطوبت رسانی، لایه برداری و پاکسازی مراحل مختلفی از یک روتین می باشند که انجام دادن هر یک بسیار حائز اهمیت می باشد.

انجام دادن این روتین فقط برای داشتن یک پوست صاف نیست بلکه این فرایند جلوگیری می کند از بروز مشکلات پوستی که ظاهری بد به صورت شما می دهد. این روتین پوستی سبب کاهش آسیب آسیب های پوستی می شود و کمک به سزائی به جوان سازی پوست می کند پس انجام دادن آن را در برنامه های روزانه خود جای دهید.

 

مراحل روتین پوستی

یک روتین پوستی خوب شامل سه بخش می شود که باید به ترتیب به انجام آنها باید پرداخت. مراحلی مانند پاکسازی، تونینگ و آبرسانی هست که منجر به داشتن یک پوستی صاف و متعادل می شود. هر کدام از این مراحل، وظایف خاص خود را دارد. پاکسازی سبب از بین رفتن چربی پوست و بستن منافذ باز پوستی می شود، تونینگ ها و یا لایه برداری سبب از بین بردن آلودگی های سطحی پوست می شود و در نهایت با آبرسانی به پوست سبب جوان تر شدن پوست صورت تان می شوید. که توسط یک کرم آبرسان یا نرم کننده پوست انجام می شود.

به طور کلی این مواردی که ذکر کردیم می شود یک روتین پوستی که عملکرد پوست تان را تنظیم می کند و در جوانسازی چهره تان نقش به سزائی دارد. البته بسته به جنس پوستی که دارید می توانید مراحل بیشتری داشته باشید از جمله استفاده از آنتی اکسیدان ها و یا استفاده از کرم های دور چشم.

 

وسایل روتین پوستی

 

وسایل روتین پوستی

 

همانطور که مطالعه کردید متوجه شدید که روتین پوستی مراحل مختلفی دارد و هر کدام از این مراحل وسایل مربوط به خود را دارد. شما برای داشتن یک پوست سالم و زیبا نیاز به ابزار های زیر دارید:

  • مایع شست و شو صورت

  • لایه بردار یا اسکرابر

  • تونر پوست

  • کرم آبرسان


 

ترتیب روتین پوستی

انجام روتین پوستی به ترتیب زیر انجام می شود:

  1. ابتدا شما باید صورت تان را با استفاده از ژل های پاکسازی، تمیز کنید تا کثیفی های موجود در سطح پوست را از بین ببرید. ژل های مختلف برای انواع جنس های پوستی مختلف وجود دارد که شما باید بسته به نوع پوست تان آن را انتخاب و مصرف نمایید.

  2. پس از پاکسازی صورت، با استفاده از اسکرابر باید پوستتان را لایه برداری کنید؛ اسکرابر ها در دو نوع مکانیکی و کرمی در بازار موجود است. اگر که پوست چربی دارید حتما از لایه بردار مکانیکی استفاده کنید و برای پوست های خشک و نرمال می توانید از لایه بردار های کرمی استفاده کنید. این لایه برداری توسط اسکرابر به منظور این انجام می شود که 1-آلودگی های پوستی تان از بین برود 2-راحت تر بتوانید به پوستتان آبرسانی کنید.

  3. بعد از لایه برداری نوبت به مرطوب کردن پوست می رسد. این مرحله را بلافاصله بعد از لایه برداری انجام دهید، چرا که بعد از استفاده از اسکرابر پوست بلافاصله خشک می شود. برای آبرسانی پوست از کرم های مرطوب کننده پوست استفاده کنید که بافتی کرمی و چرب دارند. استفاده از این کرم سبب جلوگیری از خروج رطوبت زیر پوست می شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

استفاده از یخ برای جوانسازی پوست

استفاده کردن از یخ یک روش کارآمد و سریع می باشد برای رفع تیرگی زیر چشم ها و جوانسازی پوست. این روش با استفاده از یک کیسه فریزر و چند تکه یخ صورت می پذیرد. ابتدا یخ ها را داخل یک کیسه بریزید و کیسه را به مدت دو دقیقه در هر طرف صورت بگذارید. این کار سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست و تولید سلول های جدید می شود که در نهایت باعث رفع تیرگی می شود.

 

منبع: https://parsinoo.ir/

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید