مصاحبه اختصاصی با حاج آقا علی اکبر رمضانی بنیان گذار مجموعه اریکه آرامش

علی اکبر رمضانی پس از ۵۴ سال حضور در صنعت ، اکنون چندین سال است که به مدیریت برای دوران سالمندی و جهاندیدگی خود و مدیریت پس از خود می‌اندیشد. در این مصاحبه دلنشین او از چرایی به وجود آمدن اریکه آرامش سرخرود و تلاش موسسه خیریه مهرآوران ، برای کمک به سایر سالمندان دیگر می‌گوید.

 

مصاحبه محمدحسین اکبرزاده با حاج آقا علی اکبر رمضانی بنیان گذار اریکه آرامش
مصاحبه محمدحسین اکبرزاده با حاج آقا علی اکبر رمضانی بنیان گذار اریکه آرامش 

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ حاج علی اکبر رمضانی بنیانگذار اریکه آرامش ۵۴ سال سابقه صنعتگری در صنعت سلولزی بهداشتی برند ارکیده و گلپر

تحصیلات را به دلیل مشکلات خانوادگی و مشغولیت به کار تا دیپلم بیشتر ادامه نداده‌ام .

زندگینامه خودم را در کتابی با عنوان سرنوشت خودم تالیف نمودم.

 تعریف من از خوشبختی بر خلاف تصورات عامه جامعه در پول و مال دنیا خلاصه نمی‌شود

خوشبختی یعنی اختیار نسان اگر خوشبخت باشد و در بهترین حالت ممکن ۱۰ درصد اختیار زندگی خود را دارد و فقط آرامش می‌تواند ما را خوشبخت کند که آرامش در اختیار خلاصه میشود.

هدف من از ایجاد این مرکز مدیریت بعد از خود است ه این امر می‌تواند کمک کند برای خوب زندگی کردن و عدم نیاز به همراهی و کمک فرزندان.

تفاوت مرکز ما با بقیه مراکز این است که مرکز ما سرای سالمندان نیست جموعه ما مجتمع مسکونی ویژه سالمندان است در سرای سالمندان همه تیپ افراد حضور دارند با فرهنگ‌های مختلف ؛ ولی در مجموعه ما مه افرادی که تمایل دارند حضور داشته باشند باید توان مالی داشته باشند تا بتوانند از پس هزینه‌ها بر بیایید

مجموعه ما شامل ۴۰ هزار متر فضای باز با درختچه‌های زینتی است.

تفاوت اصلی مجموعه ما با سایر مجموعه‌ها این است که ساختمان ما برای سالمند ساخته شده و از ابتدا بر اساس پروتکل‌های جهانی طراحی شده ولی غالباً مجموعه‌های دیگر ساختمان‌هایی را  برای فراهم کردن امکانات بازسازی کردند.

یکی از اهداف مهم مجموعه ما سرگرم کردن سالمند است و صرفاً برای نگهداری و گذران عمر سالمند طراحی نشده.

 

هدف مجموعه ما به هیچ وجه کسب درآمد نیست جموعه ما کسب درآمد می‌کند که حاصل این کار خرج کار خیر بشود.

مالکیت این مجموعه متعلق به خیریه مهرآوران است.

 ما در ۲۰ سال آینده شاهد سونامی سالمندی هستیم که باید جلوگیری و کنترل بشود.

درخواست من از مسئولین ایجاد بیمه سالمندی است.

سالمندان باید برنامه داشته باشند و سرگرم بشود اگر سالمند فقط خانه نشین باشد دچار افسردگی می‌شود و رفته رفته به سمت ناامیدی می‌رود.

مجموعه اریکه آرامش شامل دو فاز است که فاز ۱ آن به پایان رسیده و دارای ۴۱ سوئیت است ؛ در فاز ۲ تعداد این سوئیت‌ها به ۷۰ می‌رسد و امکاناتی نظیر آب درمانی آمفی تئاتر نمایشگاه و مینی گلف به این مجموعه اضافه می‌شود.

مبنای کلی ما برای خیریه و مجموعه اریکه ایرانیان این است که در انتها هزینه‌ها توسط خود خیریه و مجموعه تامین بشود

به عنوان آخرین کلام باید بگویم که ما موظف هستیم خودمان را دوست داشته باشیم ما باید در ابتدا خودمان را دوست داشته باشیم تا بتوانیم سایربخش‌های زندگی که شامل فرزندان دوستان و آشنایان است را دوست داشته باشیم.

یادگیری انجام دادن این امر فقط و فقط با کمک افراد با تجربه صورت می‌گیردافرادی که در مجموعه ما به جای استفاده از کلمه سالمند ؛ اهنا را جهان دیده خطاب میکنیم.

 

پایگاه خبری تجریش

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید