افشاگری های (نه چندان شگفت انگیز) لیست اپستاین

این فهرست تنها یادآوری دیگری است که بسیاری از رفتارهای هولناک ، توسط قدرت هایی انجام می شود که در زیر چتر سیستمی قرار دارند که تحت سلطه افراد فراتر از قانون میباشند.

 

افشاگری های (نه چندان شگفت انگیز) لیست اپستاین

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از الجزیره ؛ بیل کلینتون و دونالد ترامپ روسای جمهور سابق ایالات متحده، چه وجه اشتراکی با توماس پریتزکر، مدیر اجرایی هتلهای هایت (Hyatt Hotels) و آلن درشویتز، وکیل مشهور دارند؟

جز اینکه مردان سفیدپوست آمریکایی هستند که سهم نامتناسبی از ثروت کره زمین را به تصرف خود درآورده‌اند، از جمله اولین نام‌هایی بودند که اخیراً در اسناد دادگاه مهر و موم شده، افشا شده است که هویت همدستان جفری اپستاین، سرمایه‌دار پدوفیلی و قاچاقچی جنسی را شناسایی می‌کند، که در سال 2019 در یک زندان در ایالات متحده در اثر خودکشی درگذشت.

 

اپستاین با کلینتون و ترامپ

 

از دیگر اعضای ذی نفوذ بین المللی نیز نام برده شده است . از جمله شاهزاده اندرو بریتانیا و مایکل جکسون . انتظار می رود در مجموع بیش از 150 هویت منتشر شود. البته، نام بردن نام ها به خودی خود یک اتهام جنایی محسوب نمی شود و در حالی که رسانه ها با شور و شوق بابت لذت جنسی ، برای سوء استفاده از پتانسیل های تاریک داستان، به رقابت پرداخته اند، ما در اینجا در واقع از هیچ افشاگری تکان دهنده ای صحبت نمی کنیم.

 

شاهزاده اندرو بریتانیا

 

به هر حال در جهانی که توسط سرمایه داری به اصطلاح مردسالار، به رهبری ایالات متحده تعریف شده است و زنان از نوع خاصی از شیء سازی و کالایی شدن رنج می برند . جای تعجب نیست که کسانی که در راس سلسله مراتب قرار دارند، به طور کامل از کل آرایش بی رحمانه حمایت کنند.

به عنوان مثال، دونالد ترامپ را در نظر بگیرید، که با انواع اتهامات تجاوز جنسی و آزار جنسی مواجه شده و در عین حال به طور متناوب نظرات وحشیانه ای درباره دختر خود منتشر می کند، از جمله: "اگر ایوانکا دختر من نبود، شاید با او قرار ملاقات می گذاشتم." آیا در نهایت این قدر حیرت آور است که او با امثال اپستاین سرگرم شود؟

در همین حال، نام بیل کلینتون کمتر از 73 بار در اسناد منتشر شده تاکنون دیده می شود، از جمله در شهادت یوهانا شوبرگ قربانی اپستاین، که بر اساس آن یک بار اپستاین به او اطلاع داده است که کلینتون «آنها را جوان دوست دارد» و اشاره به دختران دارد.

به هر حال اخلاق هرگز نقطه قوت هیچ یک از روسای دولتهای ابرقدرت جهانی نبوده است. آنها که مدتها مشغول قتل عام و جهنم کردن زندگی برای مردم در سراسر جهان بوده اند.

به نوبه خود، توماس پریتزکر میلیاردر ،از امپراتوری هتل های هایت، در اسناد دادگاه گفته می شود، به عنوان یکی از مردانی که در ارتباط با خانم ویرجینیا رابرتز گیفری ،قربانی اپستاین که ظاهرا مجبور به خدمات رسانی بوده، معرفی شده است. او همچنین یک "پژوهشگر آماتور تاریخ چین" است، همانطور که در زندگینامه او در وب سایت موسسه آسپن مستقر در واشنگتن دی سی آمده است - فقط یک ابرسرمایه دار جذاب فرهیخته که وجودش بر اساس نابرابری فلج کننده و چیزهای خوب دیگر است.

و البته وکیل جنایی و استاد سابق حقوق هاروارد، آلن درشوویتز، که در اسناد به عنوان فردی ظاهر می شود که اپستاین طبق ادعاهای این زن، یک دختر زیر سن قانونی را "مجبور" کرده است که با او در زمان های مختلف رابطه جنسی داشته باشد. همانطور که الجزیره در 4 ژانویه گزارش داد، درشوویتز علاوه بر این، "نقش مهمی در مذاکره بر سر توافقی ایفا کرد که مصونیت از تعقیب قضایی فدرال در ناحیه جنوبی فلوریدا را نه تنها برای اپستاین، بلکه برای "همدستان بالقوه اپستاین" ایفا کرد.".

از میان تمام رقبای موسوم به "فهرست اپستاین" تا به امروز، پرونده درشوویتز شاید در حال حاضر شایسته ترین مورد بررسی باشد. با توجه به اینکه او توسط بنیامین نتانیاهو ،نخست وزیر اسرائیل، برای دفاع در دیوان دادگستری (ICJ) در لاهه، انتخاب شده است. احتمالاً او در برابر دادگاه مذکور حاضر خواهد شد تا با اتهام آفریقای جنوبی مبنی بر ارتکاب نسل کشی در نوار غزه، جایی که ارتش اسرائیل در کمتر از سه ماه بیش از 22000 فلسطینی را کشته است، اعتراض نماید.

به عبارت دیگر، پرونده «نسل‌کشی» از نظر تئوری بی‌معنا است. اما درشوویتز اتفاقاً در آن برند «قانون کیفری» که از مجرمان در برابر واقعیت و منطق دفاع می‌کند، تخصص دارد.

او قبلاً در موارد متعددی تعصب صهیونیستی خود را نشان داده است - مانند جنگ تابستان 2006 اسرائیل علیه لبنان که در 34 روز 1200 نفر را کشت که اکثریت قریب به اتفاق آنها غیرنظامی بودند. یک هفته پس از حمله، درشوویتز در فراخوانی با عنوان "حساب درد" به صفحات وال استریت ژورنال رفت، جایی که "پیوسته غیرنظامی بودن" را پیشنهاد کرد تا اساساً استدلال کند که برخلاف افکار بین المللی، به سادگی بسیاری از "غیرنظامیان" با نیت در مکان هایی مانند لبنان ، حضور داشتند .

 

در «پیوست» درشوویتزی، حتی در ارتباط با زنان و کودکان اینگونه عنوان نمود که : «همیشه نمیتوان مانند برخی سازمان‌ها به عنوان غیرنظامی به حساب آورد». در صورتی که درشوویتز واقعاً چهره اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ظاهرشود، چنین تصوراتی بدون شک مفید خواهد بود.

 

درشوویتز در سال 2012، در جریان حمله کوتاه اسرائیل به «ستون دفاعی» در نوار غزه، رسانه‌ها را به دلیل کوتاهی در بیان اینکه اسرائیل فقط مرتکب «اقدامات قانونی» می‌شود در حالی که حماس فقط مرتکب جنایات جنگی می‌شود، متهم کرد. در این حمله خاص، اسرائیل 87 غیرنظامی فلسطینی را در هشت روز شهید کرد، از جمله 35 کودک و 14 زن - حداقل از نظر کسانی از ما که به مفهوم "غیرنظامی" تصور میکنیم.

 

به سرعت به نسل‌کشی کنونی بروید، و درشوویتز به‌طور پیش‌بینی‌شده «فمینیست‌های رادیکال» را به دلیل وسواس در مورد مسائل اپستاین به‌جای «محکوم کردن حماس» مورد انتقاد قرار داده است.

مطمئناً، فهرست اپستاین نه آنقدر که یک شوک است، بلکه یادآور این است که بسیاری از رفتارهای هولناک توسط قدرت هایی انجام می شود که در زیر چتر سیستمی قرار دارند که تحت سلطه افراد فراتر از قانون میباشند. اما همانطور که پوشش خبری منتشر می شود، به یاد داشته باشید که این واقعاً اصل خبر نیست.

بلن فرناندز
ستون نویس الجزیره
منتشر شده در 5 ژانویه 2024

 

پایگاه خبری تجریش

مترجم محمدحسین اکبرزاده

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید