حذف حافظه موقت ویندوز یا cache windows

حذف cache windows

 

حذف حافظه موقت ویندوز یا cache windows

 

روش اول:

دکمه Win+R را گرفته پنجره  run ویندوز باز میشود داخل قسمت جستجو %temp%  را نوشته سپس  ok  را میزنیم :

 

%temp%

 

یک پوشه باز میشه که  temp  پوشه های یوزر سیستم خودمان است که برای اینکه همه را یکجا پاک کنیم دکمه  Win+A را گرفته تا همه موارد داخل پوشه را بگیرد سپس کلیک راست کرده و گزینه  Properties  را زده  تا ببینیم حجم این فایل‌ها چقدره و یکجا مینویسیم تا در آخر موقع پاک کردن بعد پاک کردن از سطل آشغال ویندوز با حجم آزاد شده از سیستم مقایسه کنیم.

و بعد راست کلیک کرده و  delete  را میزنیم یک پاپ آپ اخطار باز میشه گزینه Do this for all current items و بعد  skip را میزنیم  تا پاک شوند.

 

روش 2:

در قسمت  جستجو temp، run را بدون درصد نوشته و بعد ok  را میزنیم و مانند مرحله اول را می‌رویم و فایل‌های پوشه را میکنیم.

 

temp

 

روش 3:

در قسمت جستجو run، می‌نویسیم prefetch  که یک پوشه از کش برنامه‌های ویندوز است که باید بصورت دستی پاک کنیم، Select All یا  Win+A را میزنیم کلیک راست کرده و  properties  زده تا ببینیم حجم این فایل‌ها چقدره و یکجا مینویسیم تا در آخر موقع پاک کردن بعد پاک کردن از سطل آشغال ویندوز با حجم آزاد شده از سیستم مقایسه کنیم.

و بعد راست کلیک کرده و  delete  را میزنیم.

 

prefetch

 

روش 4:

This Pc را میزنیم روی Drive C، پوشه  Windows را زده و به سمت پایین پوشه اسکرول کرده و سپس  SoftwareDistribution و بعد پوشه  Download  را زده، محتواهای داخل این پوشه محتوای UpgradeWindows است، همه را انتخاب و بعد پاک میکنیم.

 

 

 

روش 5:

This Pc را زده و بعد روی Drive C کلیک راست کرده و بعد Properties و سپس Disk cleanup را می‌زنیم یک پوشه باز می‌شود تیک همه‌ی گزینه‌ها بجز Download Program Files  را میزنیم و بعد ok را میزنیم و مواردانتخاب شده را پاک میکنیم

 

 Properties

 

Drive C،Properties

 

 Properties،Drive C

 

در نهایت:

Recycle Bin  یا همان سطل آشغال ویندوز را زده همه را انتخاب، کلیک راست و سپس delete را میزنیم تا همه پاک شود.

 

گردآوری کننده: سجادجلال‌زاده

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید