بررسی اهداف و برنامه حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه اختصاصی با مهندس مرعشی(قسمت دوم)

بررسی اهداف ، راهکارها و برنامه حزب کارگزاران سازندگی تا سال 1404 در مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری تجریش با مهندس مرعشی

 

بررسی اهداف و برنامه حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه اختصاصی با مهندس مرعشی

 

 حزب کارگزاران سازندگی چه نقشی را در آینده ایفا می کند؟

 

امید حزب این است که بتواند یک روزی ایران را در مسیر توسعه قرار دهد. ما هدفی مهم تر از توسعه ی ایران نمی شناسیم و این از آرزو هاییست که خیلی از آن فاصله گرفته و غصه اش را می خوریم.

البته این هدف را یک حزب نمی تواند به تنهایی عهده دار باشد . باید یک خواسته و هدف ملی بشود و همه این را بعنوان یک مطالبه ی ملی دنبال کنند. ما می خواهیم ضرورت و اولویت توسعه را به جامعه ایران منتقل کنیم تا این موضوع یک خواست ملی باشد.

 

 آینده ی 5 ساله ی جمهوری اسلامی ایران را چگونه می بینید؟

 

 بستگی دارد. ظرفیت هایی وجود دارد که بشود در انتخابات 1404، کشور را به سمت بهبودی ببریم. البته این ظرفیت همیشه وجود داشته است اما اشکالی که وجود دارد این است که ما همیشه میخواهیم بر اساس خواسته های حداکثری تفاهم کنیم.

 

 یعنی فکر می کنید ما از چشم انداز های سال 1404 عقب تر نیستیم؟

 

آن چشم انداز هایی که شما به آن اشاره می فرمایید باطل شد. نظر من چیز دیگریست. منظور بهبود است نه اصلاح. بهبود شروع بشود نه اینکه به یک نقطه ی بسیار خوب برسیم.

الان مهم ترین مسئله اینجاست که ما چگونه می توانیم حرکت کنیم که در کشور بهبود آغاز شود.

 

 یعنی حزب دنبال نقطه ی شروع است؟

 

بله. همانطور که پیش تر گفتم باید این مسئله را  متوجه شویم که بهبود با خواسته های حداکثری جهت رسیدن به تفاهم ملی امکان پذیر نیست. بلکه باید بر اساس خواسته های حداقلی یک تفاهم ملی را ایجاد کرد.
بطور مثال ، خیلی از دوستان اصلاح طلب مانند آقای مهندس موسوی و آقای تاج زاده نظرشان به این سمت تمایل پیدا کرد  که با این قانون اساسی و ولایت فقیه، نمی شود دیگر کار مهمی انجام داد. خب سوال این است که آیا می توانید ولایت فقیه را تغییر دهید؟ خب اگر می توانستید تا حال تغییر داده بودید. پس نمی توانید. حال چون نمی توانید، این را نیز نمی پذیرید که کشور با این قانون اساسی و ولایت فقیه جلو برود. در حالی که باید روز به روز کشور ضعیف تر شود؟ یا اینکه طرحی را مطرح کنیم که اگر خواسته ی شما اجرایی نیست حداقل رفاه مردم و خواست آنها تامین گردد. به این مفهوم که اگر نمی توانیم سیاست داخلی را تغییر اساسی دهیم، حداقل اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم.

 من در تلاشم که برای انتخابات سال 1404 تفاهمی بر مبنای حداقل ها طراحی کنیم و به سمتی برویم که با یک انتخابات سازنده، دوباره نشاط سیاسی به جامعه برگردد و تمام رنجیدگی هایی که مردم احساس می کنند، که من خود هم جزئی از مردم هستم و آن ها را درک می کنم، مرتفع شود و کشور به سمت بهبود حرکت کند. 


حق مردم این فشارها و رنج ها نیست.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید