تحلیل روند قیمت اونس طلای جهانی

نمودار تکنیکال طلا

 

در آخرین هفته معاملاتی تابستانی، طلا به منطقه مقاومت سال 1950 صعود کرد. این هفته معاملات با تشکیل یک شمع بزرگ با دم بلند در تایم فریم روزانه به پایان رسید. نکته جالب نحوه شکل گرفتن این شمعدان است. که ناشی از پشتیبانی قوی و سطح فیبوناچی 61.8٪ میباشد . و این نشان می‌دهد که ممکن است شاهد اصلاحی همانند ناحیه مقاومت در سال‌های 1950-1955 باشیم. شایان ذکر است که شاخص دلار آمریکا در حال افزایش است که می تواند بر طلا تأثیر بگذارد. برای آینده،کارشناسان انتظار دارند که طلا بیشتر تلاطم داشته باشد.  با این حال، تمام ابزار تکنیکال یک احساس کمی نزولی به ما نشان می‌دهند.

اگر بازار مقاومت را بشکند، راه را برای همانند سال 2000 باز می کند و خرس ها یا روند نزولی را کاملاً از بین می برد. کندل ماهانه نزولی است. زیر سطح قوی هفتگی بسته شد. اگر به تاریخ نگاه کنید، می بینید که قیمت چندین بار از این سطح بسیار خوب جهش کرده است. آیا روند قیمت دوباره آن را انجام می دهد؟ هفته آینده خواهیم دید.

اما بطور کلی ،قیمت در منطقه مقاومت قوی در 1950 در بازه زمانی 1H در نوسان است. بازار قبلاً بارها از این سطح عقب نشینی کرده است. قیمت یک سقف بالقوه دوگانه و همچنین واگرایی در مقاومت در بازه زمانی 1H را تشکیل داده است . بعضی از کارشناسان نیز فکر می‌کنم که مقداری عقب‌نشینی از مقاومت را شاهد خواهیم بود، زیرا ما مقاومت  بزرگی داریم: در بازه زمانی روزانه، یک نوار طولانی وجود دارد. از طرف دیگر، بازار می تواند قبل از شروع به فعالیت در این سطح حرکت کند. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، که نشانه‌ای از شکست ساختار بازار است، ممکن است قیمت به سمت حمایت 1925-1930 برود. هدف اعلامی عده از کارشناسان یک منطقه حمایتی در حدود 1927-1930 است.

محمدحسین اکبرزاده

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید