تحلیل روند قیمت اونس طلای جهانی

 

نمودار طلا

 

  • وضعیت جهانی:

در پایان هفته، قیمت طلا (XAU/USD) از رشد روزانه خود کنار رفت و به حدود 1940 دلار کاهش یافت. با وجود عقب نشینی موقت، بازدهی نرخ بهره ایالات متحده در طول جلسه آمریکا بهبود یافت. با این حال، طلا همچنان در مسیری برای داشتن یک هفته برنده با افزایش بیش از 1 درصد است.

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه اوت نتایج متفاوتی را رقم زد . در یک نکته مثبت، تعداد مشاغل جدید ایجاد شده (NFP) به 187000 افزایش یافت که از پیش بینی 170000 فراتر رفته و از رقم قبلی 157000 فراتر میباشد. میانگین درآمد ساعتی رشد متوسطی داشته و 0.2% ماه به ماه (MoM) بود، که کمی کمتر از انتظارات 0.3% بوده است. نرخ بیکاری نیز در ماه اوت افزایش یافت و برخلاف پیش بینی ها به 3.8 درصد رسید.

از نظر فعالیت اقتصادی در ایالات متحده، ارقام شاخص مدیران خرید (PMI) موسسه مدیریت عرضه (ISM) از برآوردهای اجماع در ماه آگوست با قرائت واقعی 47.6 در مقایسه با رقم مورد انتظار 47 و قرائت قبلی ، 46.4 فراتر رفت.

بازده اوراق قرضه ایالات متحده اغلب به عنوان یک هزینه فرصت برای نگهداری طلا و نوسانات تجربه شده است. در پی گزارش های اشتغال و فعالیت اقتصادی ، بازدهی اوراق قرضه دو ساله به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته گذشته در حدود 4.76 درصد کاهش یافت و سپس به حدود 4.85 درصد رسید. به همین ترتیب، بازدهی پنج ساله و ده ساله قبل از تثبیت به پایین ترین حد خود از 10 آگوست رسیده است.

 

  •  شناسایی کنید:

این هفته با اخبار مهمی که تاثیر کمی بر قیمت طلا دارد، قیمت برای تعیین روند از روانشناسی بازار پیروی خواهد کرد.

پارامترهای مهم بر تورم ایالات متحده به تدریج به انگیزه مثبت و نظر بهتر برای دلار تبدیل می شوند. هنوز طبق اظهارات بلندمدت در ماه سپتامبر، قیمت طلا به منطقه 1880 کاهش خواهد یافت

  •  از نظر تکنیکال:

بر اساس نواحی مقاومتی و حمایتی قیمت طلا طبق چارچوب H4، NOVA مناطق کلیدی مهم را به شرح زیر شناسایی می کند:

مقاومت: 1945 دلار، 1972 دلار، 2000 دلار
پشتیبانی: 1923 دلار، 1905 دلار، 1880 دلار

قیمت طلا در هفته اول ممکن است تغییرات زیادی نداشته باشد، ممکن است در حدود 1925-1950 در نوسان باشد.

  •  توجه:

کارشناسان تحلیل گر این پایگاه آرزو دارند تا فعالان اقتصادی و معامله گران سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنند
- تعداد لات هایی را که با سرمایه شما مطابقت دارد را انتخاب کنید
- سود برداشت معادل 6-4 درصد حساب سرمایه
- Stoplose معادل 2-3 درصد از حساب سرمایه
- برنده کسی است که بیشتر به بازار بچسبد

 

همچنین جهت تحلیل بهتر بازار نمودارهای جفت ارزهای دلار یورو و دلار استرالیا جهت تحلیل بهتر روند بازار خدمتتان عرضه میگردد .

 

 

محمدحسین اکبرزاده

@tajrishonline

ما را دنبال کنید