چگونه سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کنیم؟

یادداشتی از جک کنفیلد، نویسنده کتاب سوپ جوجه برای روح

ترجمه اختصاصی تجریش آنلاین/ یادگیری چگونگی موفق‌شدن در زندگی چیزی است که به آهستگی صورت می‌گیرد و ممکن است در میانه مسیر کسب موفقیت‌، با وجود همه دستورالعمل‌ها و اصولی که رعایت می‌کنید، احساس ناامیدی گریبانگیرتان شود.

آیا می‌توانید مسیر کسب موفقیت را سرعت ببخشید؟ آیا پادزهری وجود دارد که بتواند در قبال برنامه‌ریزی‌های سرسختانه و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، نتایج سریع‌تری به ما ببخشد؟ چه رازی در پس نتایج بزرگی نهفته است که به سرعت حاصل می‌شوند؟

بیایید یک موضوع را همین الان مشخص کنیم...

 

زمانی که موفقیت شخصی را تحسین می‌کنیم، یا حتی موفقیت خودمان را، اغلب روی نتیجه نهایی متمرکز می‌شویم، نه تلاش و زمانی که برای این موفقیت صرف شده است. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد توقعات غیرواقع‌گرایانه شود؛ به خصوص ایده اشتباهی که برخی به آن معتقدند و فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از استراتژی دقیق و اجرای مو به موی توصیه‌ها به موفقیت یک‌شبه دست پیدا کنند.

 

چگونه با تمرکز روی مسائل کارآمد و موثر به موفقیت برسیم.

اگر حقیقت را بخواهید، موفقیت پس از اتفاقات و دستاوردهای کوچکی به دست می‌آید که به نظر تمام‌نشدنی هستند. ممکن است در طول مسیر

چندین بار ناامید شوید یا تمام باورهایتان، شجاعتتان، استقامت و شور و شوقتان به چالش کشیده شود.

حدس بزنید اگر روی چیزهایی که به دردتان نمی‌خورند متمرکز شوید، چه اتفاقی می‌افتد: احتمالا در شرایط بدتری قرار می‌گیرید زیرا ذهنتان دائما حول محور مسائلی نادرست می‌چرخد.

شاید هم افکار منفی‌گرایانه‌ای داشته باشید؛ مثل «من به اندازه کافی خوب نیستم»، «هیچ وقت این اتفاق رخ نمی‌دهد» یا «یک چیزی هست که نمی‌گذارد من درست کار کنم».

این موضوع هر لحظه افکار و احساسات غیرکارآمد بیشتری را به ذهنتان القا می‌کند. شما هم آنچه  احساس می‌کنید را جذب می‌کنید. بنابراین افراد، تجربه‌ها و نتایج منفی باعث جذب افراد، تجربه‌ها و نتایج منفی بیشتری می‌شوند.

موفقیت زیادی از این طریق به دست نخواهید آورد.

نکته کلیدی در این است که ابتدا یاد بگیرید چطور باید موفق شوید و سپس روی چیزهایی که برایتان کارساز است، متمرکز شوید.

 

اتفاقات روزمره را یادداشت کرده و مدیتیشن کار کنید.

به منظور آنکه روی چیزهای مهم متمرکز شوید، پیشنهاد می‌کنم دو کار ساده را دنبال کنید: اتفاقات روزمره را یادداشت کرده و کمی مدیتیشن کار کنید.

داشتن یك دفترچه خاطرات، یا بهتر از آن، یک دفترچه برای یادداشت چیزهایی که به خاطرشان سپاسگزار هستید، روشی عالی برای تغییر ذهنیتتان به سوی مثبت‌گرایی است.

هر روز را با یادآوری و قدردانی از چیزهایی شروع کنید که در زندگی دارید (فهرستي از آنها تهیه کنید!). فراموش نکنید که در این فهرست دستاوردهای کوچک و بزرگ زندگی‌تان را نیز بنویسید.

بخشی از زمان هر روز‌تان را صرف دعاکردن یا مدیتیشن کنید.

یادگیری چگونگی مدیتیشن راه حلی قدرتمند برای دستیابی به راه حل مشکلات و تغییر نگرش شماست. بدین ترتیب خیلی زودتر می‌توانید به موفقیت برسید.

معجزه مدیتیشن در این است که به شما اجازه می‌دهد تا لایه بیرونی و سرزنشگر وجودی‌تان را خاموش کرده و به ضمیر ناخودآگاهتان اجازه دهید که بر آن غلبه کند. همین جاست که به آرامش و شادی درونی می‌رسید و خلاقیتتان نیز افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود به نتایج دلخواهتان برسید.

آیا واقعا دست به کار شده‌اید؟

بیایید فرض کنیم که همه این کارها را انجام داده‌اید، اما همچنان از نتایجی که به دست می‌آورید، رضایت ندارید...

 

بنابراین من از شما می‌پرسم، آیا واقعا دست به کار شده‌اید؟

شاید همچنان دارید کارهایی را انجام می‌دهید که در گذشته انجام می‌دادید. اما اگر همان کارهایی را بکنید که در گذشته می‌کردید، پس نباید توقع نتایج متفاوتي با گذشته را داشته باشید. باید چند رفتار جدید در پیش بگیرید. کمی اوضاع را تغییر دهید و ببینید آیا می‌توانید کار جدیدی را دنبال کرده یا فعالیت‌های کنونی‌تان را عوض کنید.

هر روز پنج کاری را انجام دهید که شما را به سوی اهدافتان پیش ببرد. به طور مرتب این پنج کار را تغییر دهید و ببینید که تغییری حاصل می‌شود یا خیر. از نظرات و بازخوردهای دیگران نیز با روی باز استقبال کنید.

 

موفقیت نیازمند صبوری است.

در آخر می‌خواهم اهمیت صبر و بردباری را به شما یادآوری کنم.

طبیعی است که زمان لازم برای دستیابی به اهدافتان را دست کم بگیرید. به ویژه اهداف بزرگ. زمانی که من تصمیم گرفتم میلیونر شوم، هنوز سال 1983 بود.

چقدر طول کشید؟ یازده سال. مدت‌ها طول کشید تا کتاب «سوپ جوجه برای روح» به کتابی پرفروش تبدیل شود. این مدت برای کسی که می‌خواست به موفقیت یک‌شبه دست پیدا کند، زمان زیادی محسوب می‌شد.

به اقدام‌کردن ادامه دهید.

 

بنابراین، بله! صبر عامل مهمی است. اما به کارتان ادامه دهید تا زمانی برسد که تا رسیدن به موفقیتتان یک هفته یا حتی یک روز زمان مانده باشد.

به یاد داشته باشید... قدردان باشید، روی مسائل مفید متمرکز شوید و همیشه دست از کار برندارید.

می‌خواهم کمی تکلیف به شما بدهم. یک دفترچه سپاسگزاری بردارید تا ذهنتان را به سوی مسائل مثبت سوق دهید و همیشه نگرش خود به زندگی و خودتان را به‌روز کنید.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید