آیا شما تحت کنترل هستید؟

آیا شما تحت کنترل هستید؟

 

روز بخیر! اگر به خاطر داشته باشید، ما مجموعه جدیدی تحت عنوان هرم موفقیت،
کاری از جان وودن، را آغاز کرده‌ایم. او به عنوان سرمربی تیم بسکتبال UCLA ده بار برنده جام ملی NCAA شده و توانسته بیشترین تعداد قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
بیایید امروز در مورد کنترل شخصی صحبت کنیم. این عنصر مهمی در هرم موفقیت جان وودن ب حساب می‌آید. شاید حتی مهم‌ترین آن باشد زیرا بسیاری از مردم به طور روزمره با این موضوع مشکل دارند. همچنین این مشکلی است که سلامتی‌تان را تهدید می‌کند، زوج‌ها را به مشکل می‌اندازد و پیشرفت را به تاخیر می‌اندازد.
یادگیری مدیریت شخصی در دنیایی که پر از وسوسه‌ها و حواس‌پرتی است، چیزی است که
موفقیت یا شکست شما را تعیین خواهد کرد؛ حال چه مدیرعامل یک شرکت بزرگ باشید یا یک کارآفرین نوپا، کارمند، مادر یا دانش‌آموز.
همه ما می‌دانیم باید چه کار کنیم. مشکل از ندانستن یا کمبود اطلاعات نیست. در گذشته مشکل اصلی مردم همین کمبود اطلاعات بود. به همین خاطر بود که بودجه عظیمی به ساخت کتابخانه و دانشگاه اختصاص یافته است. در گذشته کمبود دانش باعث ضعف مردم می‌شد.
اما دیگر اینطور نیست. هر چیزی که بخواهید بدانید، فقط به اندازه یک جست‌وجوی ساده در
گوگل یا یک ویدئوی آموزشی در یوتيوب با شما فاصله دارد. دیگر بهانه کمبود دانش و اطلاعات

ندارید. شما می‌دانید همسرداری چگونه است، می‌دانید چطور باید پدر یا مادر بهتری باشید، دوستانتان را بهتر حفظ و کارمندانتان را چطور مدیریت کنید. شما می‌دانید که چطور باید بیشتر بفروشید، اگر هم نمی‌دانید، در گوگل جست‌وجو کنید.

همه چیز را به آسانی در آنجا می‌توانید پیدا کنید. شما می‌دانید که باید چه کار کنید و چه کار نکنید تا موفق‌تر، سالم‌تر و شاد‌تر و ثروتمندتر باشید. اما مشکل اینجاست که انجامش نمی‌دهید! مشکل اصلی کجاست؟ در مدیریت و کنترل شخصی.

بلوغ احساسی. رژیم دارید، اما چیزبرگر سفارش می‌دهید. نوشابه می‌خورید در حالی که قندخونتان بالاست. می‌دانید که باید مهربان و شاد و بذله‌گو باشد اما عصبانیت، ناراحتی و کنایه‌زدن را ترجیح می‌دهید. به باشگاه نمی‌روید چون خیلی سرتان شلوغ است.

با مشتریان احتمالی تماس نمی‌گیرید، چون خب سرتان شلوغ است! اجازه می‌دهید چیزهای بی‌اهمیت حواستان را از امور مهم زندگی پرت کنند. همه این مثال‌ها نشان‌دهنده عدم بلوغ فکری و احساسی است.

زمانی که چیزی وسوسه‌تان می‌کند، شما پاسخ مثبت به آن می‌دهید و شکست می‌خورید. این نشان‌دهنده این است که هنوز به بلوغ فکری نرسیده‌اید و نمی‌توانید کاری را که می‌دانید باید انجام دهید به پایان برسانید.

این مهم‌ترین چیزی است که باید بیاموزید؛ کنترل شخص خودتان! برنامه عمل امروز: یکی از مهم‌ترین کارهای زندگی‌تان که مدت‌هاست می‌خواهید انجامش دهید اما هنوز دست به کار نشده‌اید، چیست؟ امروز به آن رسیدگی کنید.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید