پنج سوال اساسی که مهارت فروش شما را بصورت ده برابری بالا میبرد

محمدحسین اکبرزاده

 

پنج سوال اساسی که مهارت فروش شما را بصورت ده برابری بالا میبرد.
توسعه بازار و فروش، نیازمند بالا بردن مهارت فروش و از مهمترین بلکه اساسی ترین وظایف مدیران کسب و کار میباشد . فروش همانند اکسیژن، شرط ادامه حیات و تنفس کسب و کار است. از دید علم بازاریابی و مدیریت فروش یعنی فروختن اجناس درون انبار با سودی مناسب و تبدیل نمودن آن به پول نقد موجود در حساب شرکت ،  بدیهی است کم‌بودن هر یک از این اجزای تعریف ، ما را از فروش واقعی و ادامه حیات سالم در کسب و کار محروم می نماید . حال با توجه به این تعریف پنج سوالی که می‌تواند مهارت فروش ما را بصورت ده برابری و چشم گیری افزایش دهد، مطرح می نمایم . 


سوال اول ، کاربر های ما واقعاً چه میخواهند محصول شما چه دردی را تسکین میدهدبرای جواب به این سوال که بایستی شما ارزیابی دقیق و جامعی داشته باشید از محرک های بیرونی و داخلی مشتریان خود که چرا بایستی به دنبال کالا و محصولات ای مشابه کالا و خدمات شما باشند آگاهی از محرک های بیرونی و داخلی مشتریان شما به کسب و کار شما شما این اجازه را خواهد داد تا کالا و محصولی مطابق خواسته های درونی مشتریانتان به آنها عرضه نماید .


سوال دوم ، چه چیزی کاربران را به سوی محصولات شما می کشاند ؟ به غیر از داشتن محصولی مناسب منطبق با خواسته مشتری در معرض دید قرار گرفتن محصول شما نیز بسیار مهم است شما بایستی بهترین کانال های توزیع را برای محصول خود شناسایی نمایید و نیز آگاهی کاملی از محرک های خارجی و چیزهایی که باعث ترغیب مشتریان برای خرید کالای شما می شود به دست آورید .


سوال سوم ، که کاربران در انتظار پاداش انجام میدهند چیست و چطور میتوانید محصول تان را ساده تر کنید تا این اقدام آسانتر شود ؟ 
یکی از مهمترین مراحل چرخه خرید مرحله اقدام مشتری می باشد . برای این مرحله بررسی کامل نمایید تا دریابید مشتریان شما از چه چرخه خرید ذهنی استفاده می‌نمایند و کوشش کنید تا چرخه فروش خود را با چرخه خرید مشتریان خود منطبق و هماهنگ نمایید و حداکثر تلاش خود را بکار گیرید ، تا این چرخه را ساده و ساده تر شود .


 سعی کنید حرکت و اقدامات مشتری خود را بر اساس تحلیل داده ها پیش بینی نمایید .
سوال چهارم ، آیا کاربران از پاداش داده شده راضی اند و همچنان بابت استفاده از خدمات و پاداش شما مسرور میباشند؟ 


آیا شما محصولی را عرضه می نماید که بتواند پس از خریداری شدن توسط مشتری باعث شعف مشتری گردد ؟ و احساس رضایت و پیروزی نماید . یا آنکه شما به عنوان یک دلال تنها به دنبال سود خود هستید و رضایت مشتری برای شما اهمیتی ندارد . این مشتریان راضی شما هستند  که شما را به دیگران معرفی می نمایند و مجددا از شما خریداری می کنند .


سوال پنجم ، کاربران شما چه خرده کاری (مانند فعالیت‌های-لایک، اشتراک‌گذاری وغیره- که در اینستاگرام فالورها انجام میدهند) در محصولاتتان سرمایه گذاری می کنند ؟ آیا این کار عامل محرک بعدی نیز میگردد و باعث انباشته شدن ارزش میشود و محصول را به مرور بهتر می کند ؟ 
آیا کالایی را که شما عرضه می نماید ، همانند اینستا و توییتر ، مشتریان شما نیز در آن سرمایه گذاری نماید و با بار گذاری روی آن باعث ارزش افزوده بر روی کالای شما می گردد .

بهترین کالاها در عصر حاضر کالاهایی میباشند که باعث میشوند تا مشتریان نیز در آن سرمایه گذاری نمایند و عامل تعامل بین فروشنده و خریدار را افزایش دهند .  البته بدیهی است که در هر کسب و کاری این قابل اجرا نمیباشد .

 اما می توان این کار را برای برندینگ شرکت به صورت کامل و جامع اجرا نمود . تعامل بین مشتریان و شرکت می‌تواند ،  به ایجاد یک باشگاه مشتریان وفادار  با جمعیتی انبوه منجر گردد. بدون هیچگونه مبالغی، این پنج سوال اساسی می‌تواند مهارت فروش شما را بصورت ده برابری بالا میبرد و توسعه بازار چشم گیری عاید شما نماید.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید