احتمال سقوط بیت‌کوین تا 19,700 دلار

بر اساس پیش‌بینی یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو، مایکل ون دی پوپ، قیمت بیت کوین احتمالا تا سطح 19,700 دلار کاهش خواهد یافت.
 به نقل از کوین ادیشن، مایکل ون دی پوپ، مدیر‌عامل و بنیانگذار شرکت ایت گلوبال، در تازه‌ترین ویدیوی خود در یوتیوب به اظهارنظر درباره‌ی شرایط کنونی بیت‌ کوین (BTC) و پیامدهای سقوط اخیر قیمت آن پرداخت. به گفته‌ی مایکل ون دی پوپ، چند هفته‌ی آینده برای تعیین قیمت بیت کوین در بازار بسیار حیاتی و کلیدی هستند.
به گفته‌ی این تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، بر اساس نمودار هفتگی بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال در محدوده‌ی 22 تا 25 هزار دلار تثبیت شده و در عین حال، یک حرکت اصلاحی را آغاز خواهد کرد که باعث کاهش قیمت التکوین‌ها نیز خواهد شد.
به اعتقاد مایکل ون دی پوپ، ارزش کل بازار کریپتو در حال تست دوباره‌ی سقف‌های سال 2017 بود که دچار این اصلاح نزولی شد. وی معتقد است، ارزش کل بازار کریپتو برای رسیدن به سقف‌های بالاتر باید ابتدا کف‌های بالاتری را ایجاد کند. وی پیش‌بینی می‌کند، اگر ارزش کل بازار کریپتو به زیر سطح میانگین متحرک 200 هفته‌ای سقوط کند، قیمت بیت کوین نیز احتمالا به طور هم‌زمان تا سطح 19,700 دلار کاهش خواهد یافت.
به گفته‌ی مایکل ون دی پوپ، اگر ارزش کل بازار کریپتو بالاتر از میانگین متحرک 200 هفته‌ای باقی بماند، بازار طی چند هفته‌ی آینده در آستانه‌ی یک حرکت بزرگ قرار خواهد گرفت. با وجود این، وی معتقد است در شرایط کنونی می‌توانیم احتمال رسیدن بازار به کف دوره‌ی نزولی را به خوبی ارزیابی کنیم.
از سوی دیگر، ارزش بازار التکوین‌ها هنوز بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای است. و اگر بازار دچار یک حرکت اصلاحی جزئی در حدود 10درصد شود، همچنان بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای باقی خواهد ماند. به علاوه، مایکل ون دی پوپ تاکید می‌کند که تمام این حرکات اصلاحی در دوره‌هایی انجام می‌شوند که قیمت می‌خواهد داخل یک کانال تثبیت شود.
همچنین، تحلیلگران انتظار دارند شرایط تورمی همچنان حفظ شده و فدرال رزرو به سیاست‌های سختگیرانه‌ی خود ادامه دهد؛ این وضعیت، به کاهش قیمت‌ها دامن خواهد زد. بنابراین، اگر فدرال رزرو از همان سیاست افزایش 25 واحدی خود پیروی کند، آن‌گاه می‌توان انتظار داشت که بازار وارد یک اصلاح قیمت عادی در یک روند صعودی شود. این مسئله می‌تواند یک مومنتوم صعودی در بازار ایجاد کند.
هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 14:30 روز یک‌شنبه 5 مارس / 14 اسفند – ارزش کل بازار کریپتو 1,027,659,493,967 دلار است. بیت کوین با 0.33 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 22,419 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز پیش 3.52 درصد کاهش یافته است. بیت کوین ظرف بیست و چهار ساعت گذشته در محدوده‌ی کف 22,198 دلار تا سقف 22,613 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز هم‌اکنون با 20.03 درصد کاهش به رقم 13,254,798,650 دلار رسیده است.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید