پیروزی اوکراین در جنگ و حذف تهدید کشوری به نام روسیه برای جهان !!!؟؟؟

#ترجمه _اختصاصی 

مترجم : " جورج سورس George Soros   با نام اصلی گئورگی شوالتز در بوداپست مجارستان از یک خانواده یهودی و ثرومتمند متولد شد اما پس از هجوم کمونیست ها در سال 1947 ،کشور خود را ترک کرد و برای ادامه تحصیل به مدرسه اقتصادی لندن رفت و پس از طی  تحصیلات عالی فارغ التحصیل شد. وی در دوران تحصیل با کارل پویر ،فیلسوف انگلیسی ، آشنا شد و بسیار تحت تاثیر افکار او قرار گرفت ؛ به حدی که ردپای این تاثیرپذیری را می توان در حرفه و کارهای بشردوستانه او مشاهده کرد "

به گزارش خبرگزاری CNBC از نشست کنفرانس امنیتی مونیخ از سخنرانی سرمایه گذار مجارستانی George Soros از برنامه های اصلی این نشست  سخن می گوید .

Soros: پیروزی اوکراین به این معنی است که روسیه دیگر تهدیدی برای اروپا یا جهان نیست!

George Soros، سرمایه دار میلیارد ، روز پنجشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه منجر به فروپاشی امپراتوری مسکو خواهد شد.

در یک سخنرانی از پیش تعیین شده ، سرمایه گذار مجارستانی الاصل و بنیانگذار شبکه حمایت از بنیادهای جامعه باز گفت که باید از جنگ جهانی سوم "به هر قیمتی اجتناب شود" و "حمایت اروپا از اوکراین باید حفظ شود."

وی خاطرنشان کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، سلاح‌هایی مانند موشک، تانک و مهمات مورد نیاز برای مقاومت در برابر حمله روسیه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، اما متاسفانه  دریافت ، مخالفت مجلس نمایندگان  که اکنون تحت رهبری جمهوری‌خواهان می باشد  یک بسته پیشنهادی  بزرگ مالی دو حزبی دیگر از سوی ایالات متحده ارائه می‌کند.

پیمانکار شبه نظامی خصوصی روسی "Wagner Group" که در اوکراین فعال بوده است، اما یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه اخیراً گفته است که تلاش‌های کنونی برای محاصره نیروهای اوکراینی در شهر باخموت توسط «بوروکراسی هیولایی» مسکو با مانع مواجه شده است و شکاف‌ها بین واگنر و کرملین را بیشتر کرده است.

پریگوژین یک چشم انداز دو تا سه ساله در مورد روسیه برای تضمین کنترل منطقه شرق اوکراین در دونباس داشت و در مصاحبه اخیر درباره باخموت گفت که "جاده های زیادی در خارج وجود دارد و جاده های کمتری در داخل وجود دارد."

Soros می گوید :این احتمال وجود دارد که [پریگوژین] موفق شود، اما من آن را بعید می دانم، زیرا ارتش اوکراین مقاومت شدیدی از خود نشان می دهد و هنگامی که اوکراین بتواند از تسلیحاتی که وعده داده است استفاده کند، اوضاع برعکس خواهد شد. این به اوکراین فرصت کوتاهی را در اواخر بهار امسال می‌دهد ، زمانی که تسلیحات وعده داده شده را دریافت کرد،  تا یک ضدحمله انجام دهد که سرنوشت تهاجم روسیه به اوکراین را تعیین می‌کند.»

همچنین پیشنهاد کرد که کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق "به سختی می توانند منتظر بمانند" تا روسیه را در اوکراین شکست دهند، زیرا آنها می خواهند "استقلال خود را اعلام کنند". این بدان معناست که پیروزی اوکراین منجر به انحلال امپراتوری روسیه خواهد شد. روسیه دیگر تهدیدی برای اروپا و جهان نخواهد بود. "این یک تغییر بزرگ برای بهتر خواهد بود. برای جوامع باز آسودگی زیادی به همراه خواهد داشت و برای جوامع بسته مشکلات بزرگی ایجاد می کند.»

 وی هشدارهای مایا ساندو، رئیس‌جمهور مولداوی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است در حال برنامه‌ریزی یک کودتای قریب‌الوقوع علیه کشورش باشد، اذعان کرد و همچنین هشدار داد که این تهدید «ممکن است قبل از سالگرد» تهاجم همه‌جانبه به اوکراین در  24فوریه اجرا شود.

مترجم : عبدالرضا پورزمان 

منبع : الیوت اسمیت ، خبرگزاری CNBC

@tajrishonline

ما را دنبال کنید