چشم‌انداز روابط ترکیه و ایران، از نگاه مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، رئیس‌ کشور ایران، در نخستین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، به سوالات پیرامون روابط ایران و ترکیه پاسخ داد و بر اهمیت دوستی و نزدیکی این دو کشور همسایه تأکید کرد.

 

چشم‌انداز روابط ترکیه و ایران، از نگاه مسعود پزشکیان

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آنادولو درباره چشم‌انداز روابط ایران و ترکیه، پزشکیان گفت: «ترکیه دوست و برادر ماست. فراتر از همسایگی، ما قوم و خویش هستیم. مرزها ما را جدا نکرده‌اند؛ باید ارتباطاتمان را بیشتر و قوی‌تر کنیم.»

رئیس‌ کشور ایران در ادامه، با اشاره به هدف دستیابی به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه، تأکید کرد: «ما به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ترکیه و ایران هستیم و این همکاری‌ها می‌تواند به کشورهای دیگر از جمله پاکستان و افغانستان نیز گسترش یابد.»

پزشکیان همچنین با بیان اینکه تسهیل مسیرهای ارتباطی بین دو کشور از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است، افزود: «می‌توانیم مسیری ایجاد کنیم که سفر به ترکیه و بالعکس، و حتی از طریق ایران به کشورهایی مانند ترکمنستان، پاکستان و افغانستان، به راحتی انجام شود.»

وی در پایان، ضمن تأکید بر برنامه سفر خود به ترکیه، گفت: «قطعا به ترکیه سفر خواهیم کرد و از مقامات سیاسی، دانشگاهیان و سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری خواهیم نمود. به آینده روابط با ترکیه و کشورهای اسلامی امیدوار هستیم.»

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید